שמוליק ארבל: "למנהל קשרי הלקוחות העסקיים בבנק לא יהיה תחליף"
ראש המערך המסחרי בבנק לאומי, בכנס עסקים בעולם משתנה של "כלכליסט" ובנק לאומי בעכו, אמר "בבנקאות לעסקים התשלומים עוברים לאט לאט למערכות ממוכנות. זה מביא אותנו לצמצם כמות סניפים ומביא אותנו לעולם שמנהל קשרי הלקוחות בבנק יכול לפנות את זמנו ולהעמיק את הקשר עם הלקוח"
"בשונה מהבנקאות הקמעונאית שם הכול יעבור לעולם הדיגיטאל למנהל קשרי הלקוחות העסקיים בבנק לא יהיה תחליף", כך אמר הבוקר (א') שמוליק ארבל, ראש המערך המסחרי בבנק לאומי, בכנס עסקים בעולם משתנה של "כלכליסט" ובנק לאומי בעכו.
ארבל הבחין בין עולם הבנקאות הקמעונאי - זה המופנה למשקי הבית בעיקר, לבין עולם הבנקאות לעסקים. הוא תיאר את תמונת עולם הבנקאות הצפויה לפיה הבנקאות הקמעונאית תתבסס רק על ערוצים ישירים ותעבור תהליך שכינה "האובר של הבנקאות" - בנקים לא רק יציעו מוצרים מסורתיים שאנו מכירים אלא ישנו את תפיסת העבודה ואת המוצרים שיציעו. לעומת זאת, עולם הבנקאות העסקית גם ישתלב במהפכת הדיגיטציה ותהליכים רבים יהפכו לממוכנים, אך במקביל יתרחב מקומו של מנהלי קשרי הלקוחות בבנקאות העסקים.
ארבל מנה שינויים צפויים שישפיעו על ממשקי העבודה של מערכות העסק ושל מערכות הבנק, מקומו של הבנקאי בסקטור העסקים ואספקת תובנות לעסק בהתבסס על המידע הפיננסי שיש לבנק לגביו. "בבנקאות לעסקים התשלומים עוברים לאט לאט למערכות ממוכנות וייקח כמה שנים שמערכות המחשוב של לקוחות הבנקים יוכלו לדבר עם מערכות המחשב של הבנק כמו למשל מערכות ERP. זה מאפשר לבנקים לשנות את פונקציית הייצור, מביא אותנו לצמצם כמות סניפים ומביא אותנו לעולם שמנהל קשרי הלקוחות בבנק יכול לפנות את זמנו ולהעמיק את הקשר עם הלקוח.
"אותו מנהל קשרי לקוחות יוכל להיות זמין יותר כאשר מערכות מחשוב ממוכנות יחליפו פעולות רבות שבקדיש להן זמן בעבר, ולכן אותו מנהל אותו מנהל יוכל להיות זמין, נוכח ומלווה יותר של העסק, כאשר היועץ יצטרך להביא איתו ערכים מוספים אחרים. למשל בנקאים שבעבר לא התעסקו עם ייעוץ בין-דורי לעסקים משפחתיים, יכנסו לתחום הזה וגם יספקו לעסק ניתוח והמלצות עסקיות בהתבסס על המידע הפיננסי שיש לבנק על העסק", אמר ארבל.
ראש המערך המסחרי בבנק לאומי ציין לבסוף כי על מנהל קשרי הלקוחות להבין את הקהילה העסקית בה פועל העסק, את ממשקי הספקים והלקוחות.