קורוס מציגה מנוע חדשני בשיתוף עם יצרנית שבדית
ימים ספורים לאחר שעידן עופר החל לממן את קורוס מכיסו הפרטי, הציגה החברה חידוש טכנולוגי חדש: מנוע ללא 'גלי זיזים', רכיב שתפקידו לפתוח ולסגור את שסתומי היניקה והפליטה במנוע
ימים ספורים בלבד לאחר שעידן עופר החל לממן את קורוס מכיסו הפרטי, הציגה החברה חידוש טכנולוגי חדש בתערוכת הרכב המתקיימת השבוע בבייג'ין: מנוע ללא גלי זיזים.
גל זיזים מהווה חלק בלתי נפרד מכל מנוע בעירה פנימית מודרני. מדובר בחלק שתפקידו לפתוח ולסגור את שסתומי היניקה והפליטה במנוע, אשר מאפשרים את חדירת תערובת האוויר והדלק אל תאי השריפה.
כפי שפורסם השבוע ב"כלכליסט", קורוס הודיעה לאחרונה על שיתוף פעולה עם יצרנית הרכב השבדית קוניגזג. קוניגזג היא
יצרנית של מכוניות ספורט שנמכרות במספרים מצומצמים ביותר ומסוגלות להגיע למהירויות של 300 ק"ג לשעה.
כעת מתגלה כי שיתוף הפעולה של קורוס הוא עם FREEVALVE AB, חברה אחות של קוניגזג אשר מתמחה בטכנולוגיות הנעה ועוסקת בין היתר ביצור שסתומים. בשונה ממנוע רגיל, המנוע שקורוס הציגה אינו עושה שימוש בגלי זיזים, אלא בשסתומים מבוקרי מחשב, מה שמאפשר לכל בוכנה לקבל באופן נפרד את כמות הדלק והאוויר הנדרשות לה (בניגוד לכל המנועים הקיימים כיום, בהם כל הבוכנות מקבלות את אותה כמות של תערובת לצורך פעילותן). הטכנולוגיה שקורוס הציגה אמורה, לפי FREEVALVE, לאפשר חיסכון של עד 17% בצריכת הדלק.