עתירה: "הרכבת העדיפה שירות יקר - על זול"
חברה שזכתה ב-2013 במכרז של רכבת ישראל לביצוע מדידות עתרה לבית המשפט: "לא האריכה לנו את החוזה - אף שהודתה כי השירות שלנו הוא הטוב ביותר"
רכבת ישראל החליטה להתעלם לכאורה ממכרז במסגרתו קיבלה שירות טוב וזול, ולבחור על פניו שירות שהוא לכאורה יקר יותר. כך עולה מעתירה שהגישה "חברת מ.ת.ב מדידות ופוטוגרמטריה" לבית המשפט לעניינים מינהליים.
עיון בעתירה מלמד שמת.ת.ב זכתה באפריל 2013 במכרז של רכבת ישראל לביצוע מדידות שונות. במכרז זכו עוד שלוש חברות, והמשימות של רכבת ישראל חולקו ביניהן. בסוף 2015 החליטה רכבת ישראל שלא להאריך למ.ת.ב את החוזה, ואולם שאר החברות זכו להארכה.
במסגרת העתירה של מ.ת.ב הוצגו תכתובות של ועדות ברכבת ישראל שלפיהן השירות שניתן על ידי מ.ת.ב "הוא הטוב ביותר", מה גם שהתמחור שהיא נתנה לרכבת היה הטוב ביותר. למרות זאת הרכבת לא האריכה למ.ת.ב את החוזה בטענה כי "בהיותה חברה ממשלתית אינה יכולות להסתמך אך ורק על שיקולים כלכליים גרידא אלא יש לתת מקום לשיקולים נוספים כגון שוויון והוגנות".
השורה התחתונה: רכבת ישראל אולי קיבלה שירות טוב ומחיר טוב, אבל היא מעדיפה לקבל תמחור גבוה יותר ממתחרותיה של מ.ת.ב, מה שהוביל אותה לחלק את התקציב למדידות בהיקף של כ-7.5 מיליון שקל לחברות אחרות.
ברכבת ישראל מסרו בתגובה: "הסוגיה הנידונה תלויה ועומדת בדיון משפטי. רכבת ישראל תעביר את תגובתה לבית המשפט".
מ.ת.ב מיוצגת בהליך על ידי עורכי הדין אמיר ויתקון וירון סילבר ממשרד שביט בר און גלאון צין יגור ושות'.