המבקר על מצלמות המהירות: "כמה מחלפים היה אפשר לבנות בכסף שהושקע בהן?"
ועדת הכלכלה קיימה דיון על דו"ח המבקר שחשף ליקויים חמורים במערך מצלמות המהירות; נציג המשטרה: "חשוב להבהיר שהדו"ח מכוון למשרד לביטחון פנים ולמערכת המשפט"
שבוע חלף מאז פורסם הדו"ח המיוחד של מבקר המדינה בנושא מצלמות המהירות – ולראשונה נשמעים קולות המטילים ספק במידת הכדאיות של הפרויקט הגדול ביותר שהציגה ישראל בתחום האכיפה, שמאז תחילתו נמצא מספר ההרוגים בתאונות במגמת עליה מתמדת.
המבקר, יוסף שפירא, אמר היום בדיון שנערך בוועדת הכלכלה על הדו"ח כי "כדאי שנשמע כמה מחלפים אפשר היה לבנות ב-136 מיליון השקלים שהושקעו בפרויקט ולחסוך תאונות כמו בצומת להבים ובמקומות אחרים". לדבריו, "המהירות אינה חזות הכל, לעתים היא מחויבת המציאות ולפעמים הרת אסון. בואו נחשוב כיצד לעשות שימוש מועיל גם במהירות".
לדברי יובל חיון ממשרד מבקר המדינה, "מה שמדאיג הוא שתוך כדי תנועה המערכות לא נעצרו כדי לבדוק את עצמן ולשאול אם הן בכיוון הנכון". הוא ציין כי 50 אלף דו"חות נמחקו ואמר כי יש חולשה משמעותית במערכת האכיפה וזה הרבה מעבר למערכת המצלמות.
ראש אגף התנועה, ניצב ירון בארי, אמר: "עיקר המבט מופנה למשטרה, אבל חשוב להבהיר שהדו"ח מכוון למשרד לביטחון פנים, לשר לביטחון פנים, למערכת המשפט, לשר התחבורה ובסוף נדרשת פעולה של הממשלה".
לדבריו, רוב המלצות הדו"ח בנושא מצלמות המהירות תוקנו: "הפרויקט הוא בן 3 שנים בסך הכל, והדו"ח עוזר לנו להמשיך לתקן אותו. מצלמות המהירות יכולות לייצר 600 אלף דו"חות בשנה ומערכת המשפט מסוגלת לטפל ב-90 אלף הזמנות לדין בלבד. אנחנו לא מצליחים לנצל את הפרויקט בצורה מלאה כי אין לנו מועדי משפט".