דאצ'יה סנדרו: סופר־מיני מרווחת ב־55 אלף שקל
הנסיעה בדאצ'יה סנדרו אינה שקטה או מהירה במיוחד. עם זאת, כשאין טורבו, לא ממהרים לשום מקום, ולכן צריכת הדלק מצוינת
דאצ'יה סנדרו עולה 55 אלף שקל. זה לא מחיר מבצע. בישראל 2016 מדובר במחיר של מכונית מיני זעירה, ובמקרה של סנדרו - זהו מחיר של סופר־מיני מרווחת ומאובזרת למדי: בקרת שיוט, יש; חשמול מלא, יש; שליטה ברדיו מגלגל ההגה, יש; שש כריות אוויר, אין. יש רק ארבע. גם אין לה מנוע חזק במיוחד.
הנפח הוא 1.2 ליטרים ותיבת ההילוכים ידנית. לכן קצב ההתקדמות של סנדרו הוא "נאות". מהיר הוא לא; גם שקט מאוד הוא לא; למען האמת, מהיר הוא גם לא צריך להיות.
תא הנוסעים מפתיע לטובה: רוב המתגים והאביזרים מוכרים היטב מדגמים ותיקים של רנו. עם זאת, החברה חסכה בהנדסת אנוש: בדלת הנהג אין מתגי חלונות חשמל, אלא בתחתית לוח המחוונים; אל מנגנוני הפתיחה של החלונות האחוריים יכולים להגיע רק הנוסעים מאחור או נהג גמיש במיוחד. גם ההגה לא מתכוון לרוחק. תא המטען סביר בהחלט בגודלו (אך ההעמסה מעט קשה) וכך גם תא הנוסעים.
איכות הנסיעה של סנדרו מרשימה בעיר, עם שיכוך מהמורות רך במיוחד, שמיועד להתמודד עם הכבישים הגרועים שאפשר למצוא במדינות עולם שלישי ובגוש דן, אך מחוץ לעיר הרכות הזאת גובה מחיר בדמות אחיזה נמוכה וזוויות גלגול ניכרות, מה שלא ישנה בכל מקרה לרוב הרוכשים. נקודה נוספת למחשבה: כשאין טורבו, לא ממהרים לשום מקום, ולכן צריכת הדלק מצוינת.
בשורה התחתונה, סנדרו היא בעלת איכות נדירה: כנות. מה שאתה רואה, זה מה שאתה מקבל. מדובר ברכב פרקטי וחסכוני. ובהתחשב במחיר, החבילה אטקרטיבית ביותר.
דאצ'יה סנדרו
- מנוע: בנזין, נפח 1,149 סמ"ק, הספק מרבי 75 כ"ס, מומנט מרבי 10.9 קג"מ
- ביצועים: מהירות מרבית 162 קמ"ש, זינוק ל־100 קמ"ש ב־14.5 שניות
- צריכת דלק: נתוני יצרן 16.9 ק"מ לליטר; נתוני מבחן: 14.1 ק"מ
- בטיחות: ABS, 4 כריות אוויר,
- 4 כוכבים במבחן ריסוק פומבי
- קבוצת זיהום: 4
- מחיר: 55 אלף שקל