$
בארץ

הממשלה אישרה את הוזלת תעריפי התחבורה הציבורית

התעריפים יוזלו ב-14.5% והפער בין ההוזלה לשיעור המע"מ - 17% - נובע מכך שחישוב ההפחתה נעשה מהסכום המלא, כולל המע"מ. כחלון: "צעד זה הוא מהלך חברתי ממדרגה ראשונה"

עמרי מילמן 13:2110.01.16

הממשלה אישרה היום (א') את הצעת החוק להוזלת תעריפי התחבורה הציבורית, על פי הסיכום של השר לפיתוח הפריפריה אריה דרעי, ושר האוצר משה כחלון, בהמשך להסכמים הקואליציוניים. התעריפים יופחתו בהיקף השווה לגובה הכנסות המדינה ממע"מ על תחבורה ציבורית, שעומדות על 650 מיליון שקל בשנה.

 

כדי להפחית את תעריפי התחבורה הציבורית אין צורך בחקיקה אך בין השרים סוכם כי המהלך יעוגן בחקיקה ראשית כערובה לכך שההפחתה לא תהיה חד-פעמית ולא תבוטל כבר בתקציב הבא. זאת בתמורה לכך שדרעי יוותר על ההפחתה דרך מנגנון המע"מ. באוצר חששו מפגיעה במערכת המס, דרך החלת מע"מ דיפרנציאלי ומההשלכות שלה על תשלומי מע"מ על מוצרים אחרים.

  

מימין: משה כחלון ואריה דרעי מימין: משה כחלון ואריה דרעי צילום: גיל יוחנן

 

הסכום למימון ההוזלה ישמש להגדלת הסובסידיות עבור התחבורה באוטובוסים וברכבות. בהצעת החוק אין התייחסות להשלכות הפחתת התעריפים על מוניות השירות שמהוות שחקן נוסף בתחבורה הציבורית. משמעות ההפחתה היא כי התעריפים יוזלו ב-14.5%. הפער בין ההוזלה לשיעור המע"מ שעומד על 17% נובע מכך שחישוב ההפחתה נעשה מהסכום המלא, כולל המע"מ.  

 

כדי להבטיח ששינויים עתידיים במע"מ לא ישפיעו על תעריפי התחבורה הציבורית, על אף שההפחתה לא נעשית בסופו של דבר דרך המע"מ הוצע בחוק כי עלייה או ירידה בשיעור המע"מ לא תביא לשינוי בתעריפים, ובמידת הצורך יגדלו (או יקטנו) תשלומי הסובסידיה על ידי הממשלה.

 

שר האוצר משה כחלון אמר היום: "ההפחתה בתעריפי התחבורה הציבורית היא מהלך חברתי ממדרגה ראשונה, מהלך שממשיך את המאבק שלנו ביוקר המחייה בישראל ומסייע קודם כל לשכבות החלשות ומעמד הביניים. הפתרון אליו הגענו יחד עם השר דרעי מאפשר לנו לשמור על מערכת המע"מ האחיד ולא לפגוע במערכת המיסוי בישראל אך גם לוודא כי ההפחתה תישאר לשנים רבות".

 

השר אריה דרעי: "הפחתת התעריפים בתחבורה הציבורית תחסוך אלפי שקלים לשנה למשפחות מהשכבות החלשות ולאלה שאין להם רכב".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x