מנכ"ל יבואנית טויוטה: "הכלכלה חסינה. השוק יכול להגיע גם ל-300 אלף מכוניות"
רן דנאי, מנכ"ל יוניון מוטורס, מסכם שנה ומכריז על צניחה בשוק הרוסי, התמתנות בצמיחת השוק הסיני ואופטימיות בשוק הישראלי; במקביל, טויוטה הציגה שני דגמים חדשים - איידו ואונסיס שיגיעו לישראל ב-2016
"שוק הרכב הרוסי שהוא המהותי ביותר באירופה נמצא בצניחה", כך אומר היום (ד') רן דנאי, מנכ"ל יוניון מטורס, יבואנית טויוטה בישראל באירוע לסיכום שנת פעילותה של החברה לשנת 2015. לדברי דנאי, "שוק הרכב בסיני נמצא אומנם בצמיחה, אך הצמיחה מתמתנת. השנה השוק צמח ב-3%,אך התחזיות מתייחסות לעצירת צניחה ואפילו ירידה", מסביר דנאי ומוסיף: "בשוק הרכב העולמי קיימת גם בנסיגה מסוימת בשוק הרכב היפני. הודו נמצאת בעלייה ואילו במזרח התיכון קיימת האטה מסוימת. אירופה נמצאת בתהליך התאוששות איטי. לכן רוב היצרנים הגלובאליים מדברים על שימור כמויות".
לדברי דנאי שוק הרכב העולמי נמצא כיום בכיוון שונה עם דגש על הנעה חלופית, מערכות בטיחות מבוססות רדאר, ניהוג אוטונומי, ממשקי מולטימדיה והגנה מפני איומי סייבר. "שנת 2015 היתה שנה מצוינת לטויוטה כיצרנית. היצרן זכה לציונים גבוהים בשביעות רצון לקוחות ובציונים גבוהים במדדי אמינות. החברה גם רווחית מאוד. בשנת 2007 טויוטה מכרה מספרים דומים-אך לא עמדה בכאלה מדדי איכות. הבשורה הגדולה ביותר של טויוטה תהיה השקת ה-TNGA, פלטפורמה חדשה לחלוטין. כתוצאה מכך, הצרכנים יקבלו מגוון גדול יותר של דגמים, הרבה יותר גרסאות של דגמים קיימים, ולא פחות חשוב מכך: היכולת להציג דגמים חדשים בתדירות הרבה יותר גבוהה. הפריוס החדשה תהיה הדגם הראשון של טויוטה שיבוסס על הפלטפורמה הזו".
שוק הרכב הישראלי: השוק צומח, הליסינג בקיפאון
על פי דנאי ישראל הפכה השנה ממדינה נטולת השפעה בשוק הרכב העולמי למדינה בעלת יכולת משמעותית. "רק השבוע נמכרה חברת ישראלית ל-HARMAN העולמית העוסקת במולטימדיה. אנו עדים ליותר ויותר פעילויות בתחום התוכנה לרכב", מסביר דנאי. מדובר בפלטפורמה שתשרת את דגמי החברה שיוצגו עד שנת 2025. הפלטפורמה החדשה מאפשרת קיצור זמני פיתוח, הפחתת עלויות אנרגיה של מפעלים, סדרת מנועים חדשים שמציגים חיסכון בדלק של כ-25% ביחס לדגמים הנוכחיים ושיפור של איכויות היצור.
"מדינת ישראל נמצאת במגמת צמיחה, הכלכלה חסינה ואנו רואים את המגמה הזו נמשכת. אנו סבורים שבעתיד השוק יכול להגיע גם ל-300 אלף מכוניות. בתוך השוק המקומי אנו רואים תמונה מאוד לא אופיינית לשוק העולמי: שבעה מהמותגים המובילים הם מתוצרת יבשת אסיה. בתוך השוק אנו רואים המשך היחלשות של סגמנט המשפחתיות – והתחזקות של רכבי הכביש שטח. סגמנט הסופר מיני שומר על יציבות ופלח השוק של מכוניות המנהלים העממיות, מאזדה 6 ודומותיה מאבד מכירות", מסביר דנאי.
בנושא הליסינג אומר דנאי: "שוק הליסינג נמצא בקיפאון בעוד ששוק הרכב בכללותו גדל. זו תופעה שענף הליסינג חייב להתגבר עליה. לקוחות רוכשים רכב משומש או רכב חדש באמצעות מימון זול. וכך נוצרו ערוצי שיווק של ליסינג פרטי ואפס קילומטר. תחום הליסינג צמח עד שנת 2010. באשר למכוניות "יד ראשונה אפס קילומטר", אנו מעריכים שב2015 מדובר בכשמונה עד תשעה אחוזים מהיקף השוק, כלומר כ23 אלף מכוניות".
"בשנת 2016-כל רכב טויוטה רביעי יהיה בעל הנעה היברידית"
לדברי דנאי: "בשנת 2016 אחת מכל ארבע טויוטות חדשה תהיה היברידית. בכוונתנו לשים דגש על הנושא-ולמכור יותר היברידיות גם ללקוחות פרטיים וגם לציי רכב. יתרה מכך, חיזקנו גם את מערך הטרייד אין שלנו. אנו עוסקים בטרייד אין רק במכוניות טויוטה ואיננו עוסקים במותגים אחרים. אנו מעניקים שנה של אחריות או 20 אלף קילומטרים לרכבי בנזין ושנתיים לדגמים ההיברידיים. השנה טויוטה ניצבת בפני הרבה השקות חדשות, שיתרחשו ברובן במהלך הרבעון הנוכחי של השנה. השבוע מושקת אייגו החדשה, וגם גרסה חדשה של האוונסיס. בחודשים הקרובים יושק ראב 4 הייבריד חדש וגם הדור החדש של טויוטה פריוס. לקראת תום השנה טויוטה תשוב לשוק המסחריות-עם הטויוטה פרואס.
במהלך האירוע הודיעה יוניון מוטורס על השקת צמד דגמים חדשים: מכונית המיני טויוטה אייגו (המשווקת באירופה מ2014) וגרסה חדשה של טויוטה אוונסיס. טויוטה אייגו, ששווקה בעבר בישראל בדורה הקודם,מיוצרת על ידי טויוטה במפעל משותף ליצרנית היפאנית- ולפיז'ו וסיטרואן. בדומה לדור הקודם של האייגו, גם הדגם החדש מבוסס על רכיבים המשותפים גם לסיטרואן C1 ולפיז'ו 108. מחיר האייגו יחל ב-65 אלף שקלים עבור גרסת הבסיס X PLAY. מחיר הגרסה האוטומטית (שתצויד בתיבה רובוטית) יחל ב-70 אלף שקלים. מחיר הגרסה בעלת הגג הנפתח יחל ב-70 אלף שקלים ואילו מחיר הגרסה בעלת הגג הנפתח שתצויד בתיבת הילוכים אוטומטית רובוטית יחל ב76 אלף שקלים. לצד האייגו מוצגת טויוטה אוונסיס בגרסה חדשה- "אקזקיוטיב" שתצויד במנוע בנפח 1.8 ליטרים. מחיר האוונסיס "אקזקיוטיב" יחל ב147,500 שקלים. עד כה החל מחיר האוונסיס ששווקה בישראל בכ160 אלף שקלים, עבור גרסת ה2.0 ליטרים.מנועה של האוונסיס אקזקיוטיב מפיק 147 כוחות סוס, זאת ביחס ל-152 כוחות סוס בגרסת ה2.0 ליטרים ששווקה בישראל עד כה.