טויוטה לנד קרוזר: שקטה ונוחה, אבל הססנית
הלנד קרוזר החדש של טויוטה חלש במקצת מקודמו, אך מאזן בין יכולת שטח לשימוש יומיומי
נסו לרכוש טויוטה לנד קרוזר משומש. מחיר המחירון, כך תגלו, הוא נקודת פתיחה נמוכה. יצרני רכבי השטח הקשוחים מתמעטים, אבל הדרישה ללנד קרוזר אינה דועכת. גם לא בעולם. ואולם טויוטה עדיין חייבת לעמוד בתקני זיהום, ולכן הרכב עודכן. המנוע הישן, בנפח 3.0 ליטרים הוחלף במנוע בנפח 2.8 ליטרים. לתיבת ההילוכים האוטומטית נוסף הילוך שישי והפנים שודרג מעט.
הלנד קרוזר המחודש חלש במקצת מקודמו. לא שחסר לו כוח, אך קודמו היה מהיר ממנו. נוסף על כך, מדובר ברכב רך, אפילו רך מדי. מי שירצה לנצל את הפוטנציאל יצטרך לרכוש מערכת בולמי זעזועים משודרגת. נוסף על כך, מדובר ברכב מעודן מקודמו. בשיוט מחוץ לעיר וגם בעיר קשה להפנים שמדובר ברכב שטח קשוח. המנוע שקט מקודמו ונוחות הנסיעה גבוהה. תא הנוסעים רחוק שנות אור מאלה של הלנד קרוזרים הישנים. איכות הגימור גבוהה, וכנהוג בלקסוס, רוב פונקציות השליטה מתבצעות באמצעות מסך מגע.
כמובן, אין כביש־שטח בלי שטח, וכאן הלנד קרוזר מצטיין. את רוב סוגי השטח בישראל הוא יאכל בלי מלח, קל וחומר עם ערכת בולמי הזעזועים.
התלונה היחידה נוגעת למערכת בקרת המשיכה, שאמורה לחלץ את הרכב מכל צרה בשטח. פעילותה אטית מעט והססנית, וכאשר יש לחצות במהירות את מסלול נחל סמך ברמת הגולן, ובתוך כך לטפס על סלעים דמויי אבטיח ביום אביך וחם, עלולה מערכת הססנית לתקוע את הרכב. בסך הכל, הלנד קרוזר המחודש מצליח לשמר היטב את הנוסחה המאוזנת שהציעו קודמיו, בין שימוש יומיומי ליכולת שטח.
טויוטה לנד קרוזר
מנוע: בנזין, נפח 2,755 סמ"ק, הספק מרבי 177 כ"ס, מומנט מרבי 45.9 קג"מ
ביצועים: מהירות מרבית 167 קמ"ש, זינוק ל־100 קמ"ש ב־12.7 שניות
צריכת דלק: נתוני יצרן — 13.5 ק"מ לליטר. נתוני מבחן — 11.1 ק"מ לליטר
בטיחות: 7 כריות אוויר, 4 כוכבים במבחן ריסוק פומבי
ציון ירוק: 14
מחיר: 370 אלף שקל