פרסום ראשון
מכרז הקטרים: אלסטום דורשת לעכב את ההכרזה על הזוכה
בומברדייה הוכרזה כזוכה הרשמית, אולם אלסטום נשענת על תנאי המכרז שמאפשרים לכאורה לצד המפסיד לעיין בכל מסמכי המרכז, ודורשת לעכב בכמה ימים את מועד הגשת הערעור לוועדת המכרזים של הרכבת
מכרז הקטרים הענק של רכבת ישראל מסרב להגיע לכדי מימוש: חברת אלסטום הגישה היום (ד) תביעה לבית המשפט המחוזי בתל אביב כנגד רכבת ישראל, עם דרישה לעכב בכמה ימים את מועד הגשת הערעור לוועדת המכרזים של הרכבת.
מדובר במכרז ענק בשווי של כמיליארד שקל שנסגר רק לאחרונה אז הוכרזה בומברדייה כזוכה הרשמית, ובו התחרו במקור 5 חברות. לשלב הגמר הגיעו על פי הערכות רק שתי חברות - בומברדייה הקנדית ואלסטום הצרפתית. המכרז אמור להעביר את רכבת ישראל מעידן של קטרים בעלי מנועי דיזל לעידן החשמול, ובומברדייה אמורה לספק 62 קטרים מסוף 2017.
עפ"י כתב התביעה, אלסטום נשענת על תנאי המכרז שמאפשרים לכאורה לצד המפסיד לעיין בכל מסמכי המרכז, לרבות פרוטוקולים ודיונים שונים. אלסטום טוענת שהיא פנתה לרכבת ארבע פעמים בדרישה לקבל את המסמכים, כאשר לאחר עיון בהם היא תוכל להחליט האם לערער על דבר הזכיה של בומברדייה. עם זאת, רכבת ישראל סרבה לכאורה להעביר את החומרים לעיון כאשר ההסברים כללו גם נימוק שמדובר ב"מידע חסוי".
לסיכום טוענת אלסטום שמצב זה של אי גילוי נתונים אמור לסמן לבית המשפט על פגם שנפל לכאורה בקיום המכרז שמונע את ההכרזה על בומברדייה כזוכה.
יצוין שרק לפני ראש השנה הפשיר משרד הכלכלה את המכרז הקטרים לאחר שהקפיא אותו כשבוע קודם לכן בטענה שהחוזה שנחתם בין הרכבת לבומברדייה לא עמד לכאורה בתנאי הרכש גומלין המקובלים בישראל.
מרכבת ישראל נמסר בתגובה: "רכבת ישראל תלמד את הנטען ותגיב בבית המשפט".
אלסטום מיוצגת על ידי גיורא אונגר ומיטל ויצמן ממשרד עו"ד מיתר, ליקוורניק, גבע, לשם טל.