$
רכב

בלעדי לכלכליסט

טויוטה, מאזדה וסובארו עוד לא אספו את הרכבים עם הפגם בכריות האוויר

יצרני הרכבים שבהם מותקנות כריות האוויר של טקאטה היפנית הודיעו במאי על התקלה, אך היבואנים בארץ טרם זימנו את הרכבים לריקול. הסיבה לטענתם: מחסור עולמי בחלפים

תומר הדר 07:5725.08.15

רוב יבואניות הרכב הגדולות לא זימנו עד כה לקוחות להחלפת רכיבי כריות אוויר פגומים ברכבם. זאת למרות הודעתם של כמה יצרני רכב, המשווקים מכוניות בישראל, על ריקול לכריות האוויר של טקאטה (TAKATA) היפנית לפני שלושה חודשים. כך נודע ל"כלכליסט".

 

על פי החשד, ברכבים שבהם מותקנות כריות האוויר עלולה לחדור לחות אל מנגנון הניפוח שלהן, ובמקרי קיצון להגדיל את עוצמת הפיצוץ בכרית ולפגוע בפני הנהג ואף להורגו.

 

ניסוי בכריות האוויר של טקאטה ניסוי בכריות האוויר של טקאטה

 

יפנאוטו, יבואנית סובארו, הודיעה על הריקול לפני שלושה חודשים, אבל בפועל בעלי מכוניות סובארו טרם זומנו. כך גם לקוחות מאזדה, שהוציאה הודעה על הריקול ביולי האחרון, ולקוחות יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, שהודיעה על הריקול במאי האחרון. היבואנית היחידה שקיבלה את החלפים הדרושים לריקול היא קבוצת קרסו, יבואנית ניסאן. החוק כיום קובע כי בעל רכב שלא יטפל בריקול לא יוכל לעבור את מבחן הרישוי השנתי (טסט).

 

ממידע שהגיע לידי "כלכליסט" עולה כי החברות האחראיות על ייצור הרכיבים החליפיים טרם סיפקו אותם. אחת הסיבות היא מחסור עולמי ברכיבים אלה, שנוצר מהדרישה למיליוני מכוניות בכמה מיצרני הרכב. כמו כן, יצרני הרכב חוששים מפני התקנה של רכיבים פגומים מתוצרת טקאטה. טויוטה, לדוגמה, הודיעה כי תרכוש רכיבים מניפון קיאקו (Nippon Kayaku), מתחרה של טקאטה.

 

מיוניון מוטורס נמסר כי בטויוטה הוחלט שישראל תהיה בין השווקים הראשונים בעולם שיקבלו את החלקים בספטמבר. זימון הלקוחות יחל באוקטובר.

 

מיפנאוטו נמסר כי "האספקה תתבצע מאוקטובר ועל בסיס זה יוזמנו הלקוחות".

 

מדלק מוטורס נמסר כי "היצרן טרם ייצר את החלפים הדרושים. הנושא בתיאום מול משרד התחבורה, וכשנקבל צפי מדויק מהיצרן יופצו המכתבים".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x