סובארו אאוטבק: סטיישן משפחתית שיורדת לשטח
בין הרים ובין סלעים: סובארו אאוטבק צולחת שטח הררי בלי להניד עפעף. הבעיה: חסר לנו החיבור לקרקע
בשביל הכניסה לעין נילי, נקודה שקטה של מים וצל לא רחוק מגבעת עדה, שוכנת הצלבה. מדובר בצמד של גבעות קטנות שמאלצות את הרכב לחלוף על פניהן כששניים מגלגליו, בשני קצוות מנוגדים, נמצאים באוויר. אי אפשר להמשיך קדימה. אי אפשר לזוז אחורה. סובארו אאוטבק החדשה חולפת על פני ההצלבה בלי להניד עפעף. נכון, היא מכונית סטיישן, אבל יש לה מערכת 4X4 ומרכב מוגבה, כדי שלא תנגח בקרקע. עבור רוב מסלולי השטח בישראל, זה בהחלט די והותר.
בשנים האחרונות סובארו מנסה לפנות יותר לשוק הרכב האמריקאי. וזה אומר שדגמי החברה, שבעבר כוונו לקהל עממי, הולכים והופכים לאיכותיים יותר. אאוטבק אינה יוצאת דופן מבחינה זו. ראשית, מבפנים היא ענקית; שנית, איכות הגימור גבוהה מאוד.
על הכוח אחראי מנוע בנפח 2.5 ליטרים ותיבת הילוכים רציפה. כשהשטח נגמר, אאוטבק עוברת לכביש. שם היא ממחישה שוב שמדובר ברכב שהותאם לקהל אמריקאי: ריסון תנודות הגוף מצוין והאאוטבק בולעת מהמורות היטב, והאחיזה, כבכל דגמי סובארו בעלי ההנעה הכפולה, חזקה. עם זאת, המכונית מנתקת את הנהג מן המתרחש תחתיה. יש נהגים שאוהבים את התכונה הזו. אנחנו לא. בפועל האאוטבק תמצא בית חם בקרב לקוחות שנהגו לרכוש רכב שטח קשוח, אך מאסו בחוסר העידון של רכבי השטח הגדולים.
סובארו אאוטבק
- מנוע: בנזין, נפח 2,498 סמ"ק, הספק מרבי 175 כ"ס, מומנט מרבי 24 קג"מ
- ביצועים: מהירות מרבית 210 קמ"ש, זינוק ל 100 קמ"ש ב־10.2 שניות
- צריכת דלק: נתוני יצרן 14.3 ק"מ לליטר. נתוני מבחן: 8.1 ק"מ לליטר
- בטיחות: 7 כריות אוויר, 5 כוכבים במבחן ריסוק פומבי
- קבוצת זיהום: 10
- מחיר: 200 אלף שקל