בלעדי לכלכליסט
יגואר־לנד רובר בוחנת את איחוד המותגים בישראל
נציגים של JLR, החברה־האם של שני מותגי היוקרה הבריטיים, ביקרו בארץ כדי לנסות לקבוע מי משתי היבואניות כיום – מאיר והמזרח – ראויה יותר לשווק את המותגים
JLR, החברה האם של מותגי היוקרה הבריטיים יגואר ולנד רובר, בוחנת לאחרונה את האפשרות לאחד את זיכיונות היבוא של צמד מותגי היוקרה בשוק הרכב הישראלי. לאחרונה ביקרו בישראל נציגים מטעם JLR כדי לנסות ולקבוע מי משתי היבואניות תהיה ראויה יותר לשווק את שני המותגים. תהליך כזה עשוי להימשך כמה שנים, לאור ההתחייבויות של היבואניות מול היצרניות.
כיום מכוניות יגואר ומכוניות לנד רובר משווקות בישראל על ידי שני יבואנים נפרדים: את יגואר משווקת חברת מאיר, המשווקת גם את מכוניות וולבו והונדה, ואילו את לנד רובר משווקת חברת המזרח, שייבאה בעבר את מכוניות רובר ולאחר פשיטת הרגל של רובר, את רכבי השטח של לנד רובר.
הניסיון לאחד את שני המותגים נובע ממהלכים שבוצעו בזירה הבינלאומית. יגואר ולנד רובר התקיימו בנפרד זו מזו מאז הקמתן, אך בשנת 1989 רכשה פורד את יגואר. בשנת 2006 רכשה חברת פורד גם את רובר הבריטית (וכך גם את לנד רובר), אולם ב־2008 רכשה קבוצת TATA ההודית את צמד המותגים מפורד והודיעה על איחודם ועל הקמת "יגואר לנד רובר". לאחר הקמת החברה החדשה פתחה TATA באיחוד של סוכנויות המותגים ברחבי העולם.
מחברת מאיר נמסר: "איננו מתייחסים לשמועות הקשורות ליחסים בינינו לבין חברות המיוצגות על ידנו בישראל".
מחברת המזרח נמסר: "הנושא נשקל וכרגע ירד מסדר היום".