$
בארץ

בלעדי לכלכליסט

הסיבוב של רוביקון: אתר השוואת מחירי הביטוח וובי הגדיל שוויו פי 4 בתוך שנה

רוביקון של אמיר ברמלי מוכרת את אחזקותיה בסוכנות הביטוח המקוונת לבעלת השליטה ווייט מאונטיין האמריקאית לפי שווי של 280 מיליון שקל

רחלי בינדמן 06:5712.05.15

קבוצת רוביקון, שבבעלות איש העסקים אמיר ברמלי, מממשת את יתרת אחזקותיה באתר וובי תמורת כ־70 מיליון שקל. ל"כלכליסט" נודע כי היא תמכור את חלקה, 25%, בסוכנות הביטוח המקוונת - המאפשרת השוואה בין דמי ניהול של מוצרי ביטוח שונים - לענקית הביטוח האמריקאית ווייט מאונטיין. המכירה משקפת שווי חברה של 280 מיליון שקל.

 

בדצמבר 2012 רכשה רוביקון 50% מוובי לפי שווי חברה של 8–10 מיליון שקל, וזמן קצר לאחר מכן הגדילה את אחזקותיה ל־75%. בפברואר 2014 כבר מכרה 50% מהאחזקות לווייט מאונטיין לפי שווי 68 מיליון שקל. מאז הגדילה ווייט מאונטיין את חלקה בוובי ל־65%, וכעת תרכוש החברה האמריקאית את יתרת האחזקות של רוביקון לפי שווי הגבוה פי ארבעה מהשווי בעסקה האחרונה ופי 30 מהשווי בעת ההשקעה הראשונה של רוביקון בחברה. לשרון גילר, המנכ"ל והיזם של וובי, תיוותר אחזקה של 10%.

 

לא רק ברמלי ורוביקון ירוויחו מעסקת המכירה: המשקיעים בקרן קלע אקוויטי, החשופים להשקעות קבוצת רוביקון, צפויים לרשום תשואה של 27% על 28 מיליון שקל שהזרימו לקרן לפני כחודש.

 

 

מוכר לפני השיא

 

עוד נודע כי לפי הערכת שווי של רואה החשבון אלי עופר שהזמינה רוביקון לוובי, תג המחיר של החברה הוא 400 מיליון שקל.

 

מדוע בחר ברמלי לצאת מוובי בדיוק בזמן שהיא מתחילה לצבור תאוצה? כפי שהתבטא ברמלי בעבר, הוא בוחר למכור השקעות לפני שהן מגיעות לשיא שלהן, כפי שעשה למשל בקרן הגשמה. בנובמבר 2013 הוא מכר את אחזקותיו בקרן הגשמה (15%) לשותפים בה אבי כץ וגיל אונגר בתמורה ל־30 מיליון שקל, ארבע שנים בלבד לאחר שהשקיע בה 2 מיליון שקל. העסקה בוצעה לפי שווי של 200 מיליון שקל ומאז זינק שווי הקרן ל־400 מיליון שקל.

 

ככל הידוע, בכוונת ברמלי לחפש פלטפורמות השקעה חדשות לכסף שיתקבל מהעסקה, בייחוד חברות טכנולוגיה וביומד. החברות שבהן מתמקדת רוביקון הן כאלה שכבר מחזיקות במוצר קיים ומתחילות את שלב המכירות. הקרן אינה משקיעה בסטארט־אפים, אלא מתמקדת בחברות שמתחילות למכור וזקוקות להון חוזר.

 

אמיר ברמלי, יו"ר רוביקון אמיר ברמלי, יו"ר רוביקון צילום: נמרוד גליקמן

 

מיליונים מושקעים בקמפיין

 

שמו של ברמלי עלה באחרונה לכותרות בעקבות חקירתו ברשות ני"ע בחשד להטעיית משקיעים בקרן ההשקעות קלע, העוסקת במתן אשראי לעסקים קטנים ובינוניים. לאחרונה הוא פעל להנפקת פעילות הקרן דרך שלד בורסאי שרכש, אלא שהמהלך נעצר עם חקירת רשות ניירות ערך.

 

וובי השקיעה בחודשים האחרונים מיליוני שקלים בקמפיינים שיווקיים. סוכנות הביטוח המקוונת גוזרת קופון מכל עסקה שנסגרת בין הלקוח המבצע השוואת מחירים באתר לבין אחת מחברות הביטוח העובדות עם וובי. לפי הערכות, היא מצליחה למכור אלפי פוליסות ביטוח בחודש. באחרונה רכשה וובי את מיזם קשבורד לפי שווי מוערך של 20 מיליון שקל. קשבורד עושה שימוש בפלטפורמה של המסלקה הפנסיונית של משרד האוצר כדי לאפשר לנכנסים לקבל מידע על שלל חסכונותיהם הפנסיוניים.

 

המערכת, שחתומה על הסכמים עם כמה גופי פנסיה, מציעה ללקוחות הפוטנציאליים לאתר חלופות זולות יותר לניהול חסכונותיהם. המודל העסקי שעל בסיסו עובדת קשבורד כולל תשלום עמלה חד־פעמית מצד היצרנים הפנסיוניים על הפניית הלקוח, ללא קשר להחלטה שלו אם לעבור לחסוך אצל יצרן אחר או לא. ברבעון השלישי של 2015 מתכננת וובי להיכנס לתחום ביטוחי הבריאות.

 

ווייט מאונטיין ורוביקון אישרו את דבר העסקה, אך הם סירבו להתייחס למספרים. אמיר ברמלי מסר בתגובה: "העסקה היא הישג עצום עבור רוביקון ומעידה על האמון הרב של ווייט מאונטין בוובי. אני משוכנע כי וובי תמשיך את מהפכת המחירים בביטוח".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x