בלעדי לכלכליסט
מכרז ליסינג ענקי לתעשייה האווירית ביותר מ-200 מיליון שקל
ל"כלכליסט" נודע כי רוב הרכבים שתע"א תיקח בליסינג יהיו משפחתיים וצריכת הדלק צפויה להיות אחד השיקולים העיקריים בבחירתם. בנוסף, יצרני הרכב שיספקו את הרכבים לחברות הליסינג יחויבו בביצוע עסקאות רכש גומלין בישראל
התעשייה האווירית תצא בשבוע הבא למכרז ליסינג בהיקף של כ-3,000 כלי רכב, כך נודע ל"כלכליסט". היקפו הכספי של המכרז מוערך ביותר מ-200 מיליון שקל.
- בלעדי ל"כלכליסט": דרישה לחשיפת מכרז הרכב של התעשייה האווירית
- פרסום ראשון: שלמה Sixt זכתה במכרז התעשייה האווירית
- בלעדי ל"כלכליסט": התעשייה האווירית מפרסמת מכרז ליסינג של 200 מיליון שקל
מדובר באחד ממכרזי הליסינג הגדולים ביותר המתפרסמים השנה. המכרז מתפרסם כעת משום שתוקפו של מכרז הליסינג הקודם של תע"א, שנחתם עוד בשנת 2012, צפוי להסתיים.
מנתונים שהגיעו ל"כלכליסט" עולה, שלאחרונה שכרה תע"א חברת ייעוץ במטרה לייעל את תנאי המכרז. על פי עיקר ממצאי חברת הייעוץ, במכרז החדש רוב הרכבים שתע"א תיקח בליסינג יהיו רכבים משפחתיים – וצריכת הדלק צפויה להיות אחד השיקולים העיקריים בבחירת הרכבים הזוכים. שיקול חשוב נוסף הוא נושא רכש הגומלין: מכיוון שתע"א היא חברה ממשלתית, יצרני הרכב שיספקו לחברות הליסינג מכוניות יחויבו בביצוע עסקאות רכש גומלין בישראל.
כיום תע"א חוכרת רכבים משתי ספקיות עיקריות: חברת הליסינג וההשכרה שלמה SIXT – ופריים ליס, זרוע הליסינג של דוד לובינסקי, יבואנית פיז'ו וסיטרואן.
בפעם הקודמת המכרז של תע"א חולק ל-7 קבוצות שונת של כלי רכב, החל ברכבים קטנים וכלה במכוניות מנהלים ורכבים מסחריים, כאשר קבוצת המכוניות המשפחתיות היתה הגדולה ביותר במכרז ומנתה מעל 2,000 מכוניות.
יצוין שבעבר דרישותיה של תע"א, כולל רכש הגומלין, הרתיעו חברות ליסינג רבות מהשתתפות במכרזים. לדוגמה, במכרז הליסינג שהתקיים לפני בחירת הספקיות הנוכחיות בשנת 2009, השתתפו רק שתי חברות ליסינג: באדג'ט ופריים ליס.
מהתעשיחה האווירית נמסר: "נושא היציאה למכרז ליסינג נשקל בחברה וטרם התקבלה החלטה בנושא".