ועידת התחזיות
"חברות סיניות כבר מזמן לא מתמקדות רק בסין. ההשקעות שלהן בעולם יימשכו"
מונטגומרי הו, המשנה למנכ"ל בנק HSBC סין, אמר בוועידת התחזיות של "כלכליסט" כי ההשקעות הסיניות בעולם יימשכו וכי לסחר ביואן יתרונות אדירים: "בשנים הקרובות ייצטרפו 700 מיליון צרכנים למעמד הביניים הסיני. זו הזדמנות אדירה למשקיעים"
- ליידרמן: "אנחנו בניסוי פיננסי הגדול בהיסטוריה"
- שי פלדמן: "התאמה אישית של ביטוחים תוזיל עלויות הביטוח"
- משה ליאון: "הפיתרון היחידי לבעיית הדיור היא העברת הנושא למשרד רה"מ"
"בשנה שעברה ההשקעות הסיניות מחוץ לסין הגיעו לסכום של 107.8 מיליארד דולר. מדובר בצמיחה של כמעט 20%. עד אוקטובר השנה נרשמו השקעות לא פיננסיות של 82 מיליארד דולר, זוהי צמיחה של 18% והשנה עוד לא הסתיימה", סיפר הו שציין גם שהיקף ההשקעות הזרות של הסינים הוא השלישי בגודלו בעולם.
"המשקיעים הסינים מתעניינים בכל התעשיות המסורתיות כמו טקסטיל, כרייה ותחבורה", ציין הו "אבל כדאי לשים לב שיש התעניינות רבה גם במה שאנחנו מכנים תעשיות מתפתחות. מדובר בענפים שישראל חזקה בהם כמו טכנולוגיות מידע, סביבה, חקלאות, ייצור מתקדם וביו-טק".
הו הצביע על כך שנתח גדל והולך מהסחר הבינלאומי של סין נעשה במטבע המקומי, יואן. "השנה היואן יתפוס נתח של 20% מהעסקאות הבינלאומיות שבהן מעורבות חברות סיניות. בשנה הבאה אנחנו מעריכים שהנתון הזה יגיע ל-30%", הסביר הו. "לסחר ביואן יש יתרונות, הוא נותן לעסקים חשיפה גדולה יותר לשוק הסיני, הזדמנות למצוא לקוחות חדשים, לבנות קשרים טובים יותר עם השותפים העסקיים הסיניים וגם הזדמנות לניהול טוב של ההון שמוחזק בסין".
הו התייחס למדיניות הכלכלית של ממשלת סין. לדבריו, השלטון בבייג'ינג קיבל החלטה "לאפשר לכוחות השוק לקבוע את המגמות במשק". לדבריו, הממשלה הסינית החליטה לשים דגש על, "רפורמות לעידוד הצריכה הפרטית, היוזמה הפרטית, והעיור".
"בשנה הבאה סין תצמח ב-7.3%. זה לא שיעור גבוה כפי שהיה בעבר, אבל זה לא סוף העולם. צריך לשים את הנתון הזה בהקשר. מדובר בצמיחה ששקולה בהיקף לכלכלת שוויץ כולה. סין ממשיכה להיות כוח גדול בכלכלה העולמית".
הו דיבר גם על הזדמנויות בסין עבור משקיעים מן החוץ. "סין היא הכלכלה השנייה בגודלה בעולם, היא שותפת הסחר השלישית בגודלה של ישראל, והיא הסוחרת הגדולה בעולם. עם זאת, התמ"ג לנפש אצלנו עדיין נמוך. זה אומר שאנחנו עדיין כלכלה מתפתחת", אמר הו. "זוהי הזדמנות אדירה עבור משקיעים. אנחנו בעמדה טובה לקראת העתיד. בשנים הקרובות יצטרפו 700 מיליון צרכנים למעמד הביניים הסיני. מדובר באוכלוסייה שגדולה פי שניים מאוכלוסיית צפון אמריקה כולה", אמר הו.