דקלה פנתה למבוטחי הסיעוד של הכללית כדי לדחוף להם מוצרי ביטוח
חברת הביטוח מקבוצת הראל פנתה למבוטחי הביטוח הסיעודי של שירותי בריאות כללית אותו היא מספקת והציעה "השלמות ביטוחיות", תוך טשטוש עלותם. דקלה: "ביצענו רענון של ההנחיות ושיחות הבהרה ללקוחות"
חברת הביטוח דקלה שמקבוצת הביטוח הראל מנסה לנצל את מאגרי המידע שלה לגבי חצי מיליון מבוטחי הסיעוד של שירותי בריאות כללית ולהגדיל את הכנסותיה.
בשבועות האחרונים ציבור מבוטחי הסיעוד בשירותי בריאות כללית, קופת החולים הגדולה בישראל, קיבל שיחה יזומה מטלפנית של דקלה - חברת הביטוח שמספקת את הביטוח הסיעודי למבוטחי קופת החולים. הטלפנית הציגה את עצמה כנציגה של חברת הביטוח דקלה, והתריעה בפני המבוטחים כי מ־1 ביולי משתנה הכיסוי הביטוחי שלהם, אך דקלה מציעה להם אפשרות לכיסויים ביטוחיים נוספים שיהוו "השלמה לתיק הביטוחי", כך שהמבוטח לא יהיה מכוסה רק על מצב סיעודי אלא גם על "כל מקרה פטירה". כמו כן הוצעו לחלק מהמבוטחים ביטוח ובו כיסוי בגין תאונות אישיות.
חלק מהמבוטחים הבינו בטעות כי הכיסוי הסיעודי שלהם מסתיים ב־1 ביולי, ואילו אחרים לא הבינו כי הכיסויים הנוספים שמציעה הטלפנית הם בעלות נוספת.
כך למשל ציין בפני "כלכליסט" אחד המבוטחים כי "הטלפנית לא הזכירה בשום שלב את העלות הנוספת הכרוכה ברכישת הכיסוי הביטוחי, והציגה את זה כהטבה שנכללת כחלק מהכיסוי הביטוחי הקיים". מבוטחת אחרת ציינה, "הרגשתי שהם מנסים להפחיד אותי שהביטוח הקיים לא מכסה ולכן כדאי לי לרכוש ביטוח נוסף בתשלום".
על רקע פניית "כלכליסט" לדקלה בנושא הובהר כי "לא צפוי לחול כל שינוי בפוליסת הסיעוד הקיימת ב־1 ביולי". עוד הבהירו בדקלה כי הטלפניות בסך הכל דיברו על "הצעה לרכישת כיסוי נוסף שייתכן כי הובילה לאי־הבנה מצד הלקוחות".
בדקלה הדגישו כי "בעקבות פניית 'כלכליסט' ביצענו רענון של ההנחיות. כמו כן מתבצעות שיחות הבהרה לכל לקוח שרכש פוליסה בעקבות השיחה, ובהן מודגשת בפניו האפשרות להחליט אם לשמר את הכיסוי הנוסף שרכש או לוותר עליו".
מפנייה בנושא לאגף שוק ההון במשרד האוצר נמסר כי "כל חברת ביטוח יכולה להציע למבוטחים שלה הצעות שיווקיות בכפוף לחוק מאגרי מידע. עם זאת, אנחנו נראה בחומרה כל מצב שיש בו חשש להטעיה".
לפני כחודש ניצלה קבוצת הראל את מאגרי המידע שברשותה ושלחה מכתב לציבור מבוטחיה שצורף לדו"ח השנתי של עמיתי קרנות הפנסיה וביטוחי המנהלים, ובו נעשתה פנייה ישירה לכלל לקוחות הקבוצה "לצורכי שיווק ודיוור ישיר של מוצרים ביטוחיים, פנסיוניים ומשלימים". מכתב זה עורר סערה בקרב סוכני הביטוח בשל עקיפתם והפנייה הישירה ללקוחותיהם.