$
בארץ

בלעדי לכלכליסט

פיטורי עובדים בשכר מינימום עלו לדואר בעובדי קבלן יקרים

ל"כלכליסט" נודע כי דואר ישראל פיטר מלגזנים שהשתכרו 26 שקל לשעה, כמעט שכר המינימום במגזר הציבורי, רק כדי לשכור אחרים דרך חברת קבלן בשכר של 95 שקל לשעה

אופיר דור 07:1425.06.14
דואר ישראל פיטר מלגזנים שהשתכרו 26 שקל לשעה, כמעט שכר המינימום במגזר הציבורי, רק כדי לשכור אחרים דרך חברת קבלן בשכר של 95 שקל לשעה. כך נודע ל"כלכליסט".

 

דואר ישראל מספק לרשות שדות התעופה שירותי ניהול והפעלה של מסופי המטענים במעברי הגבול היבשתיים בשבע השנים האחרונות. במרץ פיטר הדואר 130 עובדים ארעיים, ובהם כעשרה מלגזנים שהועסקו במעברי אלנבי וניצנה. כתוצאה מכך נוצר חוסר בכוח אדם במעברי הגבול, שהוביל לתלונות מרשות שדות התעופה. בתגובה הורה מנכ"ל הדואר חיים אלמוזנינו לשכור בבהילות מלגזנים בהעסקה קבלנית דרך חברה אשדודית בשם מ.ש.א מטענים שינוע ואריזה, לאפריל־יוני.

 

חיים אלמוזנינו מנכ"ל דואר ישראל חיים אלמוזנינו מנכ"ל דואר ישראל צילום: עמית שעל

 

המלגזנים החדשים הועסקו בתעריף של 95 שקל לשעה עבור שמונה שעות העבודה הראשונות, שעלה ל־120 שקל לאחר מכן. בשל המרחק בין אשדוד למעבר הגבול אלנבי קיבלו המלגזנים רכב מהדואר, ואלו שהועסקו במעבר ניצנה קיבלו החזר הוצאות דלק.

 

ההתקשרות בין הדואר לבין מ.ש.א אושרה על ידי ועדת כוח אדם ויועצים בהיקף של 200 אלף שקל לחודש ללא מכרז, ומבלי שנבדקו על ידה הצעות נוספות. בפועל, כבר הגיעו שתי חשבוניות לדואר ממ.ש.א בגובה 280 ו־330 אלף שקל לחודשים אפריל־מאי. בסך הכל צפויה ההתקשרות להסתכם בקרוב למיליון שקל עד סוף יוני. חשבוניות אלו עדיין לא שולמו על ידי הדואר כיוון שהן גבוהות בהרבה מסכום ההתקשרות שאושר בחברה במקור.

 

ההתקשרות בין רשות שדות התעופה לדואר, שהיקפה כ־17 מיליון שקל בשנה, תסתיים בסוף החודש, לאחר שהדואר הפסיד במכרז והפעילות הועברה לחברה אחרת. כפי שנחשף ב"כלכליסט", ברשות העלו טענות ביחס לטיב השירות שסיפק הדואר במעברי הגבול כתוצאה מחוסר בכוח אדם. בדואר טענו כי תלונות אלו לא השפיעו על ההפסד במכרז, וכי הם בחרו שלא להשוות את ההצעה הכספית שנתנה הזוכה במכרז, משום שהיא היתה הופכת את הפעילות להפסדית עבורם.

 

מדואר ישראל נמסר כי "עלות העסקתם הכוללת של עובדי הדואר שעבודתם הופסקה גבוהה באופן משמעותי מהנתון שמצוין, וכוללת שעות נוספות, תשלומים לפנסיה, תשלומי פרמיות ועוד. בנוסף, בהתחשב בכך שאלה עובדים שהיה צורך להעבירם למסלול של קביעות, העלויות עבור החברה בטווח הארוך היו גבוהות משמעותית. לכן החלופה שנקבעה היא הנכונה והיתה מחויבת המציאות, בשל מצבה של החברה והצורך להבטיח את רציפות השירות".

 

נכון להיום, חלק מהעובדים בפרויקט מסופי הגבול של הדואר עדיין מועסקים ונותרו בסטטוס ארעיים, כלומר לא הועברו למסלול של קביעות. בנוסף ועד העובדים בדואר נתן את הסכמתו לכך שההנהלה לא תעביר אותם למסלול של קביעות, אם ההתקשרות של רשות שדות התעופה עם הדואר לא תחודש, כפי שאכן קרה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x