דו"ח בארה"ב: 303 איש נהרגו בתאונות עקב התקלה ברכבי ג'נרל מוטורס
ענקית הרכב האמריקאית הכריזה בפברואר על ריקול של 1.6 מיליון כלי רכב בשל תקלה שמנעה מכרית האוויר להתנפח - ודיווחה על 12 מקרי מוות ב-34 תאונות שעברו המכוניות שהורדו מהכביש. ואולם דו"ח חדש מגלה כי המספר גבוה הרבה יותר. שר התחבורה: "נפתח בחקירה אגרסיבית"
בחודש שעבר הכריזה ג'נרל מוטורס על ריקול של 1.6 מיליון כלי רכב בשל תקלה שמנעה מכרית האוויר להתנפח בעת הצורך. כעת, דו"ח חדש חושף כי הבעיות הללו גרמו למותם של 303 אנשים, לעומת דיווח החברה על 12 מקרי מוות ב-34 תאונות שעברו המכוניות שהורדו מהכביש. ממצאי הדו"ח שערך המרכז לבטיחות כלי רכב מבוססים על נתונים שאספה הרשות לבטיחות בדרכים האמריקאית (NHTSA).
- פערי שכר: מנכ"לית ג'נרל מוטורס משתכרת פחות ממחצית מקודמה בתפקיד
- בהילוך חמישי: מכירות כלי הרכב בארה"ב - הגבוהות מאז 2007
- סינדרום דטרויט
בעקבות הגילויים החדשים גובר הלחץ שמופעל על החברה לפצות את הקרבנות ולהקים קרן בגובה מיליארד דולר, זאת על אף שתנאי ההיחלצות של ג'נרל מוטורס מפשיטת רגל ב-2009 מונעים את הגשת חלק מהתביעות האפשריות.
מ-GM נמסר בתגובה כי הדו"ח החדש מבוסס על "מידע גולמי" ו"מכיוון שאינו כולל ניתוח מעמיק, הסקת מסקנות משמעותיות תהיה בגדר ספקולציות בלבד".
הריקול, עליו הוכרז כאמור בפברואר, התבצע בעקבות תקלה במתג ההתנעה, שעשויה לגרום למנוע ולכריות האוויר להפסיק ולפעול, לעתים גם בנסיעה במהירות גבוהה. עם זאת, מתברר כי לחברה נודע על הבעיות האפשריות כבר ב-2001 והיא אף פרסמה הנחיות לסוכנויות הרכב לטיפול בבעיה.
המכוניות שנכללות בקריאה לתיקון הן שברולט קובלט ופונטיאק G5 משנים 2007-2005, פונטיאק סולסטיס וסאטורן סקאיי מהשנים 2006 ו-2007, וסאטורן איון מהשנים 2007-2003.
שר התחבורה האמריקאי אנתוני פוקס הבטיח אתמול לפתוח ב"חקירה אגרסיבית" כדי לברר האם החברה הגיבה באיטיות לגילוי על הבעיות. במקביל, במשרד התובע במנהטן פתחו בחקירה פלילית בעוד שבסנאט ובבית הנבחרים מתכוונים לקיים שימועים לחברה ולרשות הבטיחות בדרכים.