בלעדי לכלכליסט
השרים לא רצו ב.מ.וו והאוצר שוקל מכרז חדש
באוצר שוקלים לוותר על חידוש המכרז הקיים לאחר שהשרים סברו שדגמי הב.מ.וו יוקרתיים מדי ושדגמי סיטרואן עממיים מדי, והזמינו רק שלוש מכוניות
משרד האוצר עשוי לפרסם מכרז חדש לרכבי השרים, כך נודע ל"כלכליסט". זאת לאחר שהדגמים שזכו במכרז ביולי 2012 - סיטרואן C5 וב.מ.וו סדרה 5 - זכו לפופלריות נמוכה בקרב שרי הממשלה. מכרז רכבי השרים הנוכחי צפוי להסתיים באוגוסט, בתום שנתיים לאחר ההכרזה על הזוכים בו, ולאחר מכן למדינה יש אופציה להחליט אם להאריכו או לצאת למכרז חדש.
- מס רכבי היוקרה: התייקרויות של כ-20 אלף שקל לרכב שטח של ב.מ.וו
- ב.מ.וו מציגה: X5 חדשה
- הב.מ.וו החדשה של השרים תחכה לקיץ 2013
לפי גורמים העוסקים בנושא, רוב השרים לא בחרו בסיטרואן משום שהיא נחשבת מכונית עממית וקטנה ביחס למכוניות סקודה ואאודי, ששירתו את השרים לפני כן. מנגד, השרים חוששים לבחור במכונית ב.מ.וו שנחשבת ליוקרתית מדי. בשל כך בחרו שרים רבים בפתרונות אחרים. שר האוצר יאיר לפיד, למשל, רכש רכב מסוג ניסאן ושרים אחרים שוכרים מכונית.
מאז פרסום תוצאות המכרז חלו בו תהפוכות רבות, שלא תרמו להצלחתו. בין היתר הוקפאה רכישת המכוניות במרץ 2013 לאחר שתקציב הרכישות לא נכללו בתקציב 2012. לאחר מכן הוחלט כי בשל הקדמת הבחירות יוכלו השרים לבחור את אחד הדגמים רק מתחילת השנה הנוכחית.
בפועל, במשך יותר משנה וחצי רק שלושה חברי ממשלה הזמינו מכוניות: שר החקלאות יאיר שמיר ושר הרווחה מאיר כהן בחרו בסיטרואן, ואילו סגן שר הבריאות לשעבר יעקב ליצמן בחר בב.מ.וו. זאת לעומת אומדן לרכישת 50 מכוניות במכרז.
בחינת מכרז רכבי השרים נערכת במסגרת מהלך לחידוש מכרזי רכישת הרכב השונים בשירות המדינה, הכולל אלפי מכוניות. אם המכרז לא יחודש, יצטרך האוצר לפרסם מכרז חדש בחודשים הקרובים לאחר שיודיע לספקים על סיום ההתקשרות.
ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "מכרז רכבי שרים בתוקף עד אוגוסט 2014. טרם התקיים דיון בנוגע להארכתו".