מפברואר - נספרסו ישראל מיחזרה מיליון וחצי קפסולות
מדובר בשיעור מיחזור של 5%, כשהחברה הציבה לעצמה יעד למחזר 40% מהקפסולות עד 2015
נספרסו עוד מעט סוגרת שנה מאז החלה בישראל בפיילוט שקט למיחזור קפסולות, ומדווחת כי מאז פברואר מיחזרה כמיליון וחצי קפסולות קפה משומשות מהצרכנים בישראל.
- נספרסו תתחיל למכור גם עוגיות ושוקולד
- נספרסו סירבה למכור קפסולות קפה ללקוחות ללא הזדהות שמית
- קודם ניקח את שטראוס, אחר כך את וולמארט
המיחזור מתבצע בהתאם לתוכניות של נספרסו העולמית, כשהיעד של נספרסו ישראל הוא להגיע עד 2015 למיחזור של 40% מהקפסולות בישראל. לאחר שהפעילות בישראל מתקיימת מאז פברואר בהשקה רכה, כעת החברה מגיעה לשיעור מיחזור של כ-5%.
הליך המיחזור מתבצע בשיתוף חברת אמניר, כאשר לקוחות החברה מקבלים שקית מיוחדת לאיסוף הקפסולות המשומשות למיחזור. את הקפסולות הלקוחות יכולים להביא לחנויות נספרסו, או להשאיר לשליח שמביא את הקפסולות החדשות. כשהקפסולות מגיעות לאמניר, הן עוברות תהליך של הפרדת הקפה ממעטפת האלומיניום של הקפסולה. האלומיניום מועבר לחברת חד מתכות למיחזור כחומר גלם, והקפה מועבר למשתלות לשימוש כקומפוסט.
החברה מתכננת החודש לעלות בקמפיין שיקדם את פעילות המיחזור.
אך האם התהליך כלכלי? לדברי משה מרי, מנכ"ל נספרסו ישראל, "יש פה הרבה מימון. ההחזר הוא כלכלי ולא כלכלי. כלומר, אם אתה לוקח השקעה בהובלות, בשקיות ופחים ואמניר וקמפיין, ההשקעה לא מחזירה את עצמה בכסף. הספקים בדרך לא מפסידים כסף, ולי יש השקעה שהיא נמדדת בשביעות רצון לקוחות. ההחזר השקעה שלי הוא בשביעות הרצון של הלקוחות שלי מפעילות המיחזור. שביעות רצון תומכת בנאמנות - ואז החברה תמשיך לצמוח ולגדול. זה לא הדבר היחיד שתורם לצמיחה, אבל זה מרכיב חשוב בפעילויות שאנחנו עושים".