סימנס וחברת קווים החלו לפתח אוטובוס חשמלי
תאגיד האנרגיה הגרמני וחברת התחבורה הציבורית מתכוונים להציג אב־טיפוס של הדגם בתוך שנתיים
תאגיד האנרגיה הגרמני סימנס וחברת התחבורה הציבורית קווים החלו לפעול במשותף בשבועות האחרונים על מיזם משותף: תכנון ובנייה של אוטובוס חשמלי. החברות מקוות להציג אבטיפוס תוך 24 חודש.
- פחות חברים באגד: הקואופרטיב יפטר 172 עובדים
- החל מאוגוסט: נסיעה באוטובוס עם עגלת תינוק תהיה פטורה מתשלום
- הפתרון הטכנולוגי שיכול לחסל את מכת הפקקים בתל אביב
על פי ההערכות, האוטובוס החדש יוכל להסיע 74 נוסעים וישמש לנסיעות עירוניות בלבד. הוא יצויד בסוללות מסוג ליתיום־יון, שניתנת להטענה במהירות. עלות רכישה של אוטובוס רגיל בעל מנוע דיזל נאמדת כיום בכמיליון שקל. על פי ההערכות, מחיר האוטובוס החשמלי צפוי להיות כפול מזה, בעיקר בשל עלות הסוללה.
עם זאת, אחזקת האוטובוס החשמלי צפויה להיות זולה יותר בגלל המנוע החסכוני ביחס לדיזל והעובדה שאין בו תיבת הילוכים. לפי הערכות, את ההשקעה ניתן יהיה להחזיר לאחר שלוש שנים. הטעינה תתבצע במהלך הלילה במתחמי החניונים, עם אפשרות טעינה במהלך היום לקיבולת של 80% מהסוללה. הרעיון להכניס אוטובוסים "ידידותיים לסביבה" למערך התחבורה הציבורית בישראל אינו חדש. בשנה שעברה הוצגו בישראל אבי־טיפוס של אוטובוסים חשמליים שיובאו מיפן ואוטובוסים שמצוידים במנוע היברידי.
זאב הורן, יו"ר קווים: "קווים מצויה בימים אלה בתהליך של בדיקת היתכנות בנוגע לשימוש באוטובוסים חשמליים בצי החברה". בסימנס סירבו להגיב.