רש"ת התקפלה: מספר ספקיות שירותי הקרקע בנתב"ג לא יצומצם
שלוש הספקיות המעניקות שירותי צ'ק אין ועלייה למטוס, התבשרו על הארכת זיכיונותיהן עד לסוף 2014 וביטול המכרז שהיה צפוי לצמצם את מספרן. ההחלטה התקבלה לאחר שרשות ההגבלים העסקיים קבעה כי צמצום הספקיות יגרום לייקור מחיר כרטיסי הטיסה
רשות שדות התעופה (רש"ת) לא תצמצם את מספר ספקי שירותי הקרקע בנתב"ג, כך הודיע שלשום (א') סמנכ"ל המסחר של רש"ת, יורם שפירא, למנכ"לי שלוש החברות שמספקות כיום את השירותים – Aero Handling, Laufer ו-QAS.
- "הדו"ח הכלכלי למכרז שירותי הקרקע בנתב"ג חסר בסיס"
- העליון: לדון מחדש בהחלטה לצמצם את מספר ספקי שירותי הקרקע בנתב"ג
- העליון הקפיא את המכרז לצמצום ספקי שירותי הקרקע בנתב"ג
שפירא בישר לחברות כי רש"ת תבטל מכרז שפרסמה בנושא לפיו מספר הספקים ירד משלושה לשניים, ובמקביל תאריך את הזיכיון שלהן עד לסוף שנת 2014.
כוונת רש"ת לצמצם את מספר הספקים גררה ביקורת חריפה מצד רשות ההגבלים העסקיים, שקבעה כי המהלך יפגע בתחרות ויגרום לייקור מחיר כרטיסי הטיסה.
הרשות זכתה בשבוע שעבר לרוח גבית מבית המשפט העליון שהורה לרש"ת לדון מחדש בהחלטה לצמצם את מספר הספקים. בנוסף, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד אבי ליכט, קבע כי לרש"ת אין פטור מחוק ההגבלים כל עוד מדובר בהיבטים העסקיים של הפעילות. קביעתו של ליכט נדרשה לאור טענת רש"ת כי לרשות ההגבלים אין סמכות להורות לה שלא לצמצם את מספר ספקי שירותי הקרקע.
שירותי הקרקע בנתב"ג מופעלים כיום על ידי שלוש חברות ישראליות – Laufer עם נתח שוק של 52%, QAS עם נתח שוק של 31%, ו-Aero Handling עם נתח שוק של 17%. השירותים ניתנים לכ־160 חברות תעופה זרות הפעילות בשדה, מלבד אל על שמספקת את השירותים לעצמה. בין היתר הם כוללים צ'ק אין, עלייה למטוס, וכן פיקוח על כך שכלל השירותים הניתנים בשדה (ניקיון, העמסה, פריקת מזוודות וכו') יבוצעו בלוח הזמנים הקפדני של נתב"ג.
מרשות שדות התעופה נמסר: "רש"ת תאריך את פעילותן של שלוש החברות למתן שירותי קרקע בהתאם לאופציה הרשומה בחוזה עד סוף שנת 2014".