לוח זמנים חדש לרכבת ישראל: נסיעה מראשל"צ לתל אביב תימשך 9 דקות
זאת החל מיום ראשון הקרוב, כתוצאה מהוספת רכבות בשעות העומס וצמצום מספר העצירות בקווים הראשיים. נסיעה מאשקלון לת"א תארך 44 דקות ומירושלים לת"א - שעה ו-7 דקות
ביום ראשון הקרוב ייכנס לתוקפו לוח זמנים חדש ברכבת ישראל, במסגרתו, כך מבטיחים שם, יקוצרו משמעותית זמני הנסיעה. כך לדוגמה, ברכבת מבטיחים שזמן הנסיעה מראשון לציון לתל אביב יארך 9 דקות, (לעומת 15 דקות כיום); זה בין אשקלון לתל אביב יארך 44 דקות (לעומת 54 דקות כיום); זה בין אשדוד לתל אביב יארך 35 דקות (לעומת 45 דקות כיום) ואילו זה בין יבנה לתל אביב יארך 18 דקות (לעומת 24 דקות כיום).
השיפור בלוח הזמנים הושג כתוצאה מהוספת רכבות בשעות העומס כמו גם צמצום מספר העצירות בקווים הראשיים. "ישנם מקרים בהם הרכבת הכבדה מתנהגת כמו רכבת קלה, ועוצרת בכל כמה ק"מ. זה מצב שלא יכול להימשך", מסביר בכיר בחברה.
שר התחבורה ישראל כץ צילום: מיקי אלון
לוח הזמנים החדש כולל גם קו רכבת חדש בין אשקלון להוד השרון בו יסעו שתי רכבות בכל שעה. הקו בין תל אביב לירושלים יכפיל את מספר הנסיעות שלו ויכלול "קו אקספרס" נטול עצירות, בו זמן הנסיעה יארך שעה ו-7 דקות.
"עידוד המעבר לתחבורה הציבורית הוא יעד לאומי שיחסוך למשק מיליארדי שקלים. זאת הדרך היחידה להפחית את השימוש ברכב הפרטי, שגורם לעומס בכבישים, לבזבוז של מיליוני שעות עבודה, לזיהום אוויר, לתאונות דרכים ולבעיות חניה במרכזי הערים. יתר על כן, כל מי שמגיע לעבודה אחרי שישב בנחת ברכבת ולא בפקק, הוא רגוע יותר, פרודוקטיבי יותר ובריא יותר". טוען שר התחבורה כץ. לדבריו, מספר הנוסעים ברכבת ישראל ממשיך לצמוח בקצב של כ-12% בשנה, ובמהלך שנת 2020 צפויים לנסוע ברכבת מעל ל-80 מיליון איש, כפול ממספר הנוסעים הנוכחי.
מנכ"ל רכבת ישראל, בעז צפריר הוסיף שלוח הזמנים החדש הוא חלק ממהלך מקיף לשיפור השירות על ידי הפעלת רכבות ישירות ומהירות, קיצור משך הנסיעה והטמעת תיקונים בלוח הזמנים.