עידו נחושתן הוא המועמד המוביל לתפקיד יו"ר תע"א
נחושתן סיים לפני כשנה את תפקידו כמפקד חיל האוויר, ולפני כחודש וחצי ביקש לקצר את תקופת הצינון כדי לעבוד כיועץ לאלביט מערכות
עידו נחושתן הוא המועמד המוביל לתפקיד יו"ר התעשייה האווירית (תע"א), כך נודע ל"כלכליסט". נחושתן, אלוף במיל., סיים את תפקידו כמפקד חיל האוויר לפני כשנה, ולפני כחודש וחצי פנה לוועדה המעניקה היתרים לקיצור תקופת הצינון החלה על עובדי שירות המדינה, בבקשה לכהן כיועץ לאלביט מערכות.
- רשות החברות לתע"א: לא להעלות להצבעה את מינוי רמי גראור לסמנכ"ל
- ירידה ברווח הנקי של תע"א בשנת 2012 ל-69 מיליון דולר
- התעשייה האווירית גייסה 1.2 מיליארד שקל
על פי החוק, על בכירים בשירות המדינה חלה תקופת צינון של שנה מיום הפרישה ועד הקליטה במגזר הפרטי או תקופת צינון של שנתיים מגמר הטיפול בהחלטה הנוגעת לחברה שהם רוצים להיקלט בה. כדי לעקוף את תקופות הצינון בחוק יש לקבל היתר מוועדה מיוחדת הפועלת על פיו. היות שכבר עברה שנה משחרורו של נחושתן מצה"ל, לא ברור אם יידרש לפנות לוועדה לצורך מינוי ליו"ר תע"א.
דב בהרב, יו"ר תע"א המכהן, הודיע בתחילת יולי על פרישה, שנה לפני תום כהונתו. בהרב הגיע לתפקיד מעולם ההייטק, לאחר שכיהן כנשיא ומנכ"ל אמדוקס, ובתעשייה ציפו שיקדם את הפרטת תע"א. הדבר אמנם לא קרה בתקופתו, אך באוצר כללו בחוק ההסדרים מתווה שלפיו 20% ממניות תע"א יימכרו בבורסה למשקיעים פרטיים.
אחת המשימות העיקריות של יו"ר תע"א הנכנס תהיה קידום ההפרטה - משימה שצריכה להיעשות בתיאום עם ועד העובדים של החברה.
בדו"חות הכספיים ל־2012 חשפה תע"א ירידה של 2.7% בהכנסות השנתיות ל־3.3 מיליארד דולר וצניחה של 41% ברווח התפעולי ל־78 מיליון דולר. הרווח הנקי השנתי ירד ב־17% ל־69 מיליון דולר. הירידה בהכנסות נבעה מירידה בפעילות בדק מטוסים, והשחיקה ברווח התפעולי נבעה, לצד הירידה בהכנסות, מעלויות תוכניות פרישת עובדים ומהעלאות שכר לעובדים שנשארו.
נחושתן מסר בתגובה כי התפקיד לא הוצע לו. מלשכת שר הביטחון נמסר: "איננו מתייחסים לסוגיות הקשורות במינויים".