עלייה של 12% בייצוא כלי הטייס וציוד נלווה
על פי נתוני מכון הייצוא, בחמשת החודשים הראשונים של השנה הסתכם יצוא ענף כלי הטייס וציוד נלווה בכ-810 מיליון דולר; מל"ט של תע"א ביצע בהצלחה סדרת הדגמות בספרד
ישראל ממריאה: עלייה של 12% ביצוא ענף כלי הטייס וציוד נלווה בחודשים ינואר-מאי 2013. כך עולה מנתוני מכון הייצוא.
- התעשייה האווירית תספק למשרד הביטחון מערכות ניווט בעלות של 40 מיליון דולר
- התעשייה האווירית תייצר כנפיים למטוס הקרב F-35 של לוקהיד מרטין
על פי הנתונים, בחמשת החודשים הראשונים של השנה הסתכם יצוא ענף כלי הטייס וציוד נלווה בכ-810 מיליון דולר. בכל שנת 2012 הסתכם הייצוא בכ-1.9 מיליארד דולר ב-2012.
על פי נתוני המכון ישנה מגמת עלייה בענף - בשנת 2004 הסתכם יצוא ענף כלי הטייס בכמיליארד דולר ואילו כיום יצוא הענף עומד על כ- 1.9 מיליארד דולר, גידול מצטבר של למעלה מ-82%.
הנתונים של מכון הייצוא מתפרסמים על רקע תערוכת הסלון האווירי בפריז שמתקיימת השבוע ועד כה ביקרו במתחם הישראלי מאות מבקרים בתצוגות הישראליות של שלוש המובילות בענף - אלביט מערכות, רפאל והתעשייה האווירית. בנוסף מציגות שם החברות המתמחות בתחומי פעילות ייחודיים: קונטרופ, פלאסן, מנועי בית שמש, עשות-אשקלון, תא"ת, בלו בירד, אלמו, ארדונן, כנפית, גבעון ו SGD.
עופר זקס, מנכ"ל מכון הייצוא: "החברות הישראליות מציעות פתרונות ייחודיים הנותנים מענה לביקושים ולטרנדים עולמיים העולים מתוך צרכים משתנים ברחבי העולם. בולט במיוחד הצורך במלט"ים לצרכי ביטחון פנים ותחומים אזרחיים כמו הגנה על אירועים רבי משתתפים, הגנת גבולות ואבטחת מתקנים אסטרטגיים. ישראל מובילה בתחום זה בעיקר עקב העובדה שהמערכות הישראליות צברו שעות טיסה מבצעיות רבות והוכיחו עצמן כאמינות, חדשניות ובחזית הטכנולוגיה".
ניסוי מוצלח של תע"א בספרד
במקביל מפרסמת היום התעשייה האווירית כי מטוס ללא טייס מתוצרת תע"א ביצע בהצלחה סדרת הדגמות שנערכה בספרד המדמה השתלבות כלים בלתי מאוישים (כטב"מים) במרחב האווירי האזרחי.
מדובר מטוס ללא טייס (מל"ט) מסוג "הרון". חברת אינדרה (Indra) הספרדית מרכזת את הפרויקט האירופי הנקרא DeSIREׁof RPAS in Europe ומנהלת קונסורציום של 5 חברות מצרפת, איטליה, לוקסמבורג, הולנד, גרמניה וספרד.
זו אינה הפעם הראשונה שתע"א חוברת לאינדרה: האחרונה מפעילה את מל"ט ה"סרצ'ר" מתוצרת התע"א כחלק מכוחות נאט"ו באפגניסטן. מטרת הניסויים הייתה לגבש בין היתר מערך דרישות שיהוו בסיס לרישוי, כשירות ובטיחות טיסה של מערכות כטב"מ ושילובם במרחב האווירי. הניסויים כללו שילוב תקשורת לווינית באזורי טיסה אזרחיים וצבאיים.