154 גופי תקשורת בברזיל יצאו מהשירות של גוגל ניוז
תהליך הנטישה החל ב־2011 לאחר שאיגוד העיתונים בברזיל, ANJ, המליץ לחברים בו לפנות לגוגל ולבקש את אופציית ה־Opt Out שמאלצת את החברה לא להציג תכנים שלהם בשירות גוגל ניוז
העיתונים הגדולים בברזיל לא מופיעים בגוגל ניוז מאוקטובר, לאחר שענקית האינטרנט סירבה לשלם עבור זכויות היוצרים שלהם על הכותרות.
תהליך הנטישה החל ב־2011 לאחר שאיגוד העיתונים בברזיל, ANJ, המליץ לחברים בו לפנות לגוגל ולבקש את אופציית ה־Opt Out שמאלצת את החברה לא להציג תכנים שלהם בשירות גוגל ניוז. 154 גופי התקשורת החברים בארגון, שאחראים ליותר מ־90% מתפוצת העיתונים במדינה, נענו להמלצה. בין הפורשים ניתן למצוא את העיתונים החשובים והגדולים במדינה כמו "או גלובו" ו"או אסטדו דה סאו פאולו".
שירות גוגל ניוז אוסף אוטומטית כותרות, תמונות וקטעים ממאמרים מאלפי מקורות חדשותיים, ומקשר מהם לאתרי העיתונים. השירות מציע קישור לידיעות חדשותיות, אבל גם לחלק מהידיעה עצמה, לרוב כותרת המשנה. משמעות הדבר בפועל היא שקוראים רבים לא נכנסים לידיעה ומסתפקים בכותרת הראשית ובכותרת המשנה. טענה נוספת נגד גוגל בתחום זה היא שהעובדה שהיא שומרת עותקי Cache של הידיעות מאפשרת למשתמשים לקרוא את התכנים של אתרי החדשות מבלי לשלם.
גוגל טוענת שהיא לא אמורה לשלם על זכויות השימוש בכותרות וכי מדובר ב"שימוש הוגן". עוד טענה גוגל כי גוגל ניוז מועיל לעיתונים בכך שהוא מפנה כמות גדולה של גולשים לאתריהם.
מחלוקת דומה התעוררה בין גוגל לבין המוציאים לאור בגרמניה. אולם חוק שעבר בפרלמנט במרץ, אחרי התנגדות של גוגל וקמפיין רחב לריכוכו, התיר לבסוף לגוגל להציג לגולשים רק "מילים בודדות או קטעים קצרים של טקסט" מהעיתונים, מבלי להיות מחויבת לתשלום תמלוגים.
גוגל גרמניה טענה בנוגע להאשמות ארגון המו"לים BDVZ כי מדובר במצב שבו כל הצדדים מרוויחים, וכי היא אינה מרוויחה כסף מהתוכן אלא מגדילה את חשיפת הקוראים אליו.