$
בארץ

כך גוגל מרוויחה מיליוני שקלים מהשוק הישראלי

כדי לפרסם שם, נדרש המפרסם להצטרף למכרז, שבו עליו להצהיר מה הסכום המקסימלי שהוא מוכן לשלם עבור כל קליק של גולש. המפרסם שהציע את הסכום הגבוה ביותר ישובץ בראש הלינקים הממומנים

אסף גלעד 06:4122.05.13

ההכנסות של גוגל בישראל ב־2012 מוערכות בחצי מיליארד דולר, כשעיקר ההכנסה מגיעה ממכירת "נדל"ן פרסומי"  שטחי פרסום שגוגל מנהלת, ובראשם דפי החיפוש שלה.

 

מערכת ה־adwords המוכרת שטחי פרסום בעמודי החיפוש של גוגל, מציגה לינקים ממומנים בהתאם למילות החיפוש של המשתמש. כדי לפרסם שם, נדרש המפרסם להצטרף למכרז, שבו עליו להצהיר מה הסכום המקסימלי שהוא מוכן לשלם עבור כל קליק של גולש. המפרסם שהציע את הסכום הגבוה ביותר ישובץ בראש הלינקים הממומנים.

 

השרתים של גוגל השרתים של גוגל

 

המחיר עבור כל קליק יכול להשתנות בהתאם למילות חיפוש מסוימות, לשעות החיפוש ביום, לעונת השנה ועוד. עם זאת, גוגל מדרגת את מיקום הקישורים לא רק כפונקציה של התשלום מצד המפרסם, אלא גם של איכות האתר שלו - הרלבנטיות שלו למילת החיפוש וכמות הקליקים שהצליח להביא.

 

נדל"ן פרסומי נוסף של גוגל הוא מערכת adsense, המשבצת קישורים ממומנים ומודעות פרסומת גם באתרים חיצוניים לגוגל. במקום פרסום לפי מילות חיפוש, משלם המפרסם עבור מיקום באתרים השונים או עבור סוג מסוים של אתרים (למשל אתרי חדשות, אתרי מזג אוויר), כשגם שם המחיר תלוי בתחרות מול מפרסמים אחרים. מערכת ה־adsense כוללת פרסום לא רק באתרי תוכן אלא גם בכלל רשת הפרסום של גוגל הכוללת גם את רשת הפרסום בטלפונים סלולריים ובטאבלטים.

 

 

80% מהכנסות גוגל בישראל, כך מסבירים מקורות בתעשייה ל"כלכליסט", מגיעים מענקיות ישראליות הפעילות בזירת האינטרנט העולמית, המפרסמות את עצמן באמצעות גוגל ברחבי העולם, ובהן: ענקיות ההימורים 888, פלייטק, וויליאם־היל ופלייטיקה; ענקיות פורקס כגון אווא פורקס, iForex ומרקטס; וכן ענקיות בתחום התוכנות החינמיות כמו בבילון, פריון, איימש, קונדואיט ואיירון סורס, אם כי אלה עובדות עם גוגל פחות מבעבר בעקבות הרגולציה החמורה שהיא הטילה על התחום.

 

בנישות מסוימות גובה גוגל מהעסקים מחירים גבוהים יחסית עבור כל קליק של משתמש, תחומים שבהם קיים ביקוש רב לפרסום מקוון והמפרסמים מוכנים ללכת רחוק כדי לשלם על פרסום בגוגל. כך למשל, עורכי דין בתחום הרשלנות הרפואית משלמים כיום 79 שקל על כל קליק של משתמש בקישור שלהם בדפי החיפוש או באתר תוכן שבו שילבה גוגל את הפרסומת שלהם - שיא של כל הזמנים המהווה עלייה של כמעט 50% ביחס למחיר ששילמו עורכי הדין בתחום ב־2011.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x