האם טסלה תשתמש בסוללות מתחלפות?
לדברי מנכ"ל החברה, אחד הגורמים שישפיעו על אימוץ מכונית חשמלית הוא פיתוח מתקנים שיאפשרו החלפה מהירה של סוללה במודל S
עתידן של סוללות מתחלפות לרכב חשמלי לוטה בימים אלה בערפל. עד כה, החברה היחידה שישמה פתרון שכזה היא בטר פלייס הישראלית, אך רק לאחרונה הודיע נשיא רנו העולמית קארלוס גוהן כי מעבר לרנו פלואנס החשמלית של בטר פלייס, החברה לא תפתח יותר דגמים בעלי מנגנון סוללה חשמלית מתחלפת.
- בשולי הרשת: The Oatmeal יוצא להגן על זכרו של ניקולה טסלה
- אביב צידון: אנחנו מפתחים מכונית חשמלית עם רנו
- המכונית החשמלית המהירה בעולם הוצגה בתערוכה בסין
אך כעת עשוי הרעיון לקבל רוח גבית מכיוון חדש: של טסלה האמריקאית. טסלה, בניגוד לרנו, מייצרת רכבי יוקרה במספרים מוגבלים, שמצוידים בסוללות המאפשרות נסיעה לטווח של מאות קילומטרים, אך למרות זאת הודיע מייסד החברה אלון מאסק בטוויטר כי "ניתן לטעון את טסלה מודל S (ספינת הדגל של החברה) יותר מהר מכפי שניתן למלא מיכל דלק".
לאחרונה פרסמה טסלה בדוחותיה התקופתיים כי: "בין הגורמים שישפיעו על אימוץ רכבים חשמליים נמנית היכולת להחליף במהירות את הסוללה של המודל S ולפתח מתקנים שיאפשרו את ביצוע ההחלפה במהירות. עם זאת, בדומה לרוב יצרניות הרכב החשמלי, אחד הגורמים המעיבים על יכולתה של החברה ליישם את הפתרון הוא עלות ההקמה הגבוהה של רשת תחנות החלפה ושל הסוללות עצמן. על פי נתונים שמפרסמת טסלה, עלותה של סוללה נעה בין עשרת אלפים דולר ל-12 אלף דולר.