בלעדי לכלכליסט
בטר פלייס צפויה לצמצם את הפעילות שלה גם בסין ובצרפת
מיזם הרכב החשמלי ממשיך לחתוך בהוצאות: לאחר שהודיעה על הקפאת הפעילות בצפון אמריקה ובאוסטרליה, צפויים להיסגר גם מטות החברה בצרפת, בסין ובאוסטריה. לאחר סדרת הצמצומים החברה תהיה פעילה בישראל ובדנמרק בלבד
חברת בטר פלייס, שמפתחת ומשווקת מערכת טעינה למכוניות חשמליות, צפויה לצמצם את פעילות החברה במדינות נוספות. לאחר שהודיעה השבוע על צמצום הפעילות באוסטרליה ובארה"ב, צפויה החברה לעשות זאת גם בצרפת, בסין ובאוסטריה.
קראו עוד בכלכליסט:
- חברת בטר פלייס החליטה לסגור את מטה החברה בארה"ב
- בטר פלייס רשמה בינואר שיא במסירות: יותר מ-100 מכוניות
בחלק מהמדינות שבהן מצטמצמת הפעילות כלל לא מתבצעת פעילות הליבה של החברה והועסקו בהן עובדים ספורים. בצרפת הועסק עד לאחרונה משרד קשרי תקשורת בעלות שנאמדת ב־2–3 מיליון דולר בשנה.
שלשום הודיע דירקטוריון החברה על סגירת מטה החברה בצפון אמריקה ועל הקפאת הפעילות באוסטרליה, המדינה שממנה הגיע המנכ"ל הקודם אוון ת'ורנלי שפרש לפני כשבועיים וחצי. ההחלטה התקבלה כחלק מאסטרטגיית החברה לצמצם הפסדים ולהתמקד בשני שוקי הליבה של החברה - ישראל ודנמרק - תוך זניחת תוכניות התרחבות למדינות אחרות.
סגירת הפעילות באוסטרליה מגיעה לאחר תקופה ארוכה שבה החברה לא פיתחה כלל את השוק המקומי. בכירים בחברה ביקרו קשות את ההחלטה המקורית למנות את ת'ורנלי למנכ"ל בטר פלייס העולמית, לאחר שממהלך כהונתו כמנכ"ל השלוחה האוסטרלית של החברה, לפני מינויו למנכ"ל בטר פלייס העולמית, כמעט לא נרשמה פעילות ממשית ביבשת הרחוקה. מספר עמודי הטעינה ועמדות החלפת הסוללה הפעילות באוסטרליה שאף לאפס, לעומת הוצאות של כ־40 מיליון דולר.
גורמים בחברה אמרו אתמול כי מינויו של ת'ורנלי, שהחליף את מייסד החברה שי אגסי, הוביל לעזיבת מנכ"ל בטר פלייס ישראל, משה קפליסנקי, בנובמבר 2012. מבטר פלייס נמסר בתגובה: "החברה מיישמת את תוכניתה האסטרטגית, למקד את הפעילות בתקופה הקרובה בשווקים בישראל ובדנמרק, ובתוך כך מייעלת את הליכי העבודה בכל תחומי הפעילות".