חדש: עמדת טעינה למכוניות חשמליות של חברת החשמל
העמדה החדשה הוצבה במצפה רמון לבקשת בטר פלייס, שמנועה חוקית מלהתקין אותה בפועל. התעריף: כ-60 אגורות לקילוואט שעה, כמו צריכה ביתית
"נדאג לכך ששוק הרכבים החשמליים יהיה פתוח לכולם, תחרותי וישים את הצרכן במרכז. נקדם כל טכנולוגיה וכל יצרן, נרצה לראות את ישראל מתמלאת ברכבים חשמליים מכל סוג ומכל חברה" - כך אמר היום (ב') שר האנרגיה והמים עוזי לנדאו, לאחר שחנך את עמדת הטעינה הציבורית הראשונה בישראל למכוניות חשמליות.
- קרדן תתחרה באגסי: תקים עמדות טעינה לרכב חשמלי באמצעות חברת פנגו
- רשות החשמל בוחנת פיקוח על מחירי בטר פלייס
- נמשך גל העזיבות בבטר פלייס: סמנכ"ל הכספים תמיר פוליקר פורש
העמדה החדשה הוצבה במצפה רמון בעקבות החלטת הממשלה שהיא תוקם על ידי חברת החשמל ולא על ידי בטר פלייס שבשליטת החברה לישראל, שמקימה עמדות טעינה בחניונים וקניונים.
מנהל אגף השיווק בחברת החשמל ישראל מובשוביץ אמר כי "חברת החשמל הינה הגורם היחיד המורשה להקים עמדות טעינה בשטחים ציבוריים והינה האחראית הבלעדית על בקרת הטעינה ושרידות הרשת. לחברת החשמל יש את הטכנולוגיה, הידע, היכולת ואת כוח האדם המתאים ביותר לניהול הבקרה ולשליטה על המערכת וכבכל תחום, היא תפעל בשיתוף פעולה מלא עם כל גורם אשר יבקש לקבל שירות וסיוע בנושא".
באופן אירוני, עמדת הטעינה הוקמה במצפה רמון לבקשת לא אחר מאשר בטר פלייס עצמה, שכאמור מנועה חוקית מלהתקין אותה בפועל. בהעדר רגולציה מתאימה תעריף הטעינה שנקבע הוא התעריף לצריכה ביתית רגילה שהוא כ-60 אגורות לקילוואט שעה.
כפי שנחשף הבוקר (ב') ב"כלכלסיט", רשות החשמל, היא הרגולטור שקובע את התעריפים, כבר החל לבחון פיקוח על הנושא מחשש לניצול צרכנים בהעדר תחרות. בעתיד, כך מאמינים בחברת החשמל, יוטל עליהם פיצול תמחירי של הליך הטעינה : תשלום עבור צריכת החשמל ותשלום קבוע לכל טעינה. בנוסף, לקוחות הטוענים בעמדת טעינה בבית פרטי יקבלו חשבון שמחולק לשניים - צריכה ביתית וצריכת עמדת הטעינה - כאשר עם השלמת הרגולציה ישתנה גם התשלום בפועל.