יו"ר נמל חיפה אבריאל בר יוסף מתפטר
זאת אחרי שישה חודשים בלבד בתפקיד. גורמים שמקורבים לפרשה: הרקע לפרישה נובע מסירוב המדינה לאשר לבר יוסף לשמש כיו"ר פעיל בחברת נמל חיפה באופן מלא
גורמים שמקורבים לפרשה מסבירים שהרקע לפרישה נובע מסרוב של המדינה לאשר לבר יוסף לשמש כיו"ר פעיל בחברת נמל חיפה באופן מלא. בר יוסף התבקש לשמש כיו"ר לא פעיל, כלומר בהיקף משרה חלקי מבלי שתהיה לו אפשרות להיכנס לתפקיד ולקדם את הנמל.
בר יוסף משמש במקביל גם כמשנה ליו"ר המועצה לביטחון לאומי (מל"ל). רק לאחרונה דרש שר התחבורה להכניס יו"ר פעיל במשרה מלאה לחברת רכבת ישראל בטענה שחברה ממשלתית שהיא מונופול ומגלגלת תקציבי ענק חייבת יו"ר פעיל ולא יו"ר זמני, מה שהוביל להחלפת אורי יוגב בדורון וייס. למרבה ההפתעה, הדרישה אינה תקפה ככל הנראה גם לחברת נמל חיפה, אחד משני הנמלים הגדולים בישראל שכמחצית מהסחורות במשק נכנסות דרכו.
לאחרונה הוכרז בנמל סכסוך עבודה עם וועד העובדים זאת על רקע תוכניות העירייה לפנות חלק מהרציפים לטובת בניית מתחמי בילוי ומסחר והחברה תאלץ להתמודד עם המשבר מבלי שיעמוד בראשה יו"ר קבוע.