מסתמן: המדינה תתקן את רציפי נמל אילת טרם ההפרטה
משרד האוצר שריין 40 מיליון שקל עבור שיפוץ הרציף ממנו פורקים סחורות ומכוניות לשטח הנמל. בשבועות הקרובים יגישו ארבעת המתמודדים את הצעותיהם הכספיות עבור קבלת הזיכיון להפעלת הנמל
בשבועות הקרובים יתבקשו ארבעת המתחרים האחרונים להגיש את ההצעות הכספיות שלהם לרכישת הפעילות, זאת עבור קבלת זיכיון להפעלת הנמל ל-15 שנה. ארבעת המתמודדים האחרונים שנשארו במירוץ הן החברה לישראל בשליטת עידן עופר באמצעות חברת מפעלי תובלה, גדות מכליות בשליטת יוסי מימן, גולדבונד בשליטת שלמה שלמצר ושלומי פוגל והאחים נקש באמצעות פפו ספנות. לפני כשבועיים פרשה מהמירוץ משפחת לבנת שהתמודדה באמצעות ממן.
שמלצר – למה לקבוע מחיר מינימום?
נמל אילת סיים את 2011 ברווח של 17.2 מיליון שקל, עלייה של כ-9% לעומת 2010. למרות השיפור, הכנסות החברה הסתכמו ב־115.7 שקל, ירידה של כ־5.5% לעומת 2010, שמיוחסת לרפורמה בתעריפי הנמלים מסוף 2010, ששינתה במעט את תמהיל ההכנסות.
הבוקר (ג') שלחה חברת גולדבונד מכתב לרשות החברות הממשלתיות שם היא טוענת שמחיר המינימום לרכישת פעילות הנמל על סך 100 מיליון שקל "אינו תואם את מצבה הכספי של החברה". המצב הכספי הבעייתי לטענתם כולל את שיפוץ הרציף האמור, עלייה בשכר העובדים, הפחתת התעריפים לכי"ל שמייצאת משם פוספטים ותכנון נדרש עבור לוגיסטיקה של תעבורה ימית. "טוב תעשה המדינה אם תסיר את דרישתה לקבוע מחיר מינימום וכי ראוי שהמחיר ההתחלתי יהיה ההצעה הראשונה שתתקבל", מסכמים שם. יצוין שהמדינה שואפת לקבל לפחות 150 מיליון שקל עבור הזיכיון.
גולדבונד מחזיקה במספנות ישראל ובמידה ותזכה במכרז היא תיצור נקודת פעולה שניה לפעילותה. עבור שמלצר, בעליה של חברת הליסינג הגדולה בישראל שלמה SIXT, הזכייה יכולה לתרום לו משמעותית בשל התמחות נמל אילת בפריקה ואכסון מכוניות. למרות שמכתב שנשלח לרשות החברות גולדבונד אינה רומזת על מהלכיה העתידיים, פרישה שלה על רקע מחיר המינימום תשאיר את המדינה עם 3 מתמודדות לעומת 17 שהחלו את ההליך המכרזי במקור.