איזו חברת ליסינג תספק מכוניות לח"כים ובכירים בכנסת?
ל"כלכליסט" נודע כי 7 חברות ליסינג גדולות צפויות להתמודד במכרז לאספקת 250 מכוניות, בהן - אלדן, הרץ, אוויס ושלמה SIXT
שבע חברות ליסינג גדולות צפויות להתמודד במכרז לאספקת מכוניות לחברי הכנסת ועובדיה. כך נודע ל"כלכליסט". המכרז עצמו נחשב לאחד היוקרתיים ביותר בענף הליסינג הישראלי למרות מימדיו הקטנים - 250 מכוניות בלבד.
בין החברות שישתתפו במכרז נמנות אלדן, הרץ (השייכת לקבוצת מאיר יבואנית הונדה), אוויס, אלבר, פריים ליס וקל אוטו. בנוסף להן תשתתף במכרז גם שלמה SIXT שזכתה במכרז הליסינג של הכנסת ב-12 השנים האחרונות.
עם זאת, לא כל החברות הגדולות צפויות להשתתף במכרז. ל"כלכליסט" נודע שפסיפיק, חברת הליסינג של קבוצת קרסו, יבואנית רנו וניסאן לא תשתתף במכרז. "מדובר במכרז שאינו גדול בהיקפו הכספי", מסביר גורם בענף: "בתקופה כזו שבה יש שפע של מכרזי ליסינג רווחיים ערכו הכספי של מכרז ליסינג כזה אינו ניכר. לחברות שאינן מעוניינות בהשפעה הפוליטית אין אינטרס להיכנס למכרז. אחרי הכול, רכבי הכנסת נוסעים מעל 50 אלף קילומטרים בשנה, הבלאי שלהם גבוה והדרישות שמציבים בכנסת לגבי תחזוקה וזמינות של שירותים היקפיים הן גבוהות מאוד". למרות מספר החברות הגבוה, רוב המשתתפים במכרז מעריכים ששלמה SIXT תגיש הצעה שתשמר את מעמדה כספקית הליסינג הרשמית של הכנסת.
כפי שנחשף בשבוע שעבר ב"כלכליסט", המכרז מחולק לשבע קבוצות מחיר שונות. רוב המכוניות שיסופקו לכנסת הן מכוניות מנהלים כדוגמתה של מאזדה 6, אך בנוסף לאלה יסופקו לכנסת גם מכוניות מיני שמחירן מתחיל ב-99 אלף שקל, מכוניות היברידיות, מיניוואנים ומכוניות מנהלים במחיר של כ-250 אלף שקל.