"מה שנכון להביא לשוק הסלולר זה מיקוד"
מנכ"ל HOT מובייל, יעקב נדבורני, מסביר מדוע לא הציגה החברה חבילת תקשורת ומדיה משולבת, ולא זונח את הרשת הישנה
ההכרזה של גולן טלקום על כניסה לשוק הסלולר היתה חד-צדדית - מנכ"ל החברה, מיכאל גולן, הציג את תוכנית התעריפים של החברה, וסיים את מסיבת העיתונאים מבלי לאפשר לעיתונאים להציג לו שאלות. לעומתו, יעקב נדבורני, מנכ"ל HOT מובייל, מי שדווקא בילה חלק נרחב מחייו בשב"כ, ועד כה העדיף
איך תוכלו לעמוד במחיר שכזה בחבילה ללא הגבלה, במיוחד כאשר אתם אמורים להעביר חלק מההכנסות לפלאפון?
"ראשית, ההסתמכות שלנו על הנדידה הפנים ארצית היא חלקית, וכמובן תמשיך לרדת. עד סוף השנה נגיע לפריסה של כ-50%, כך שגם ההוצאות שלנו בתחום זה ילכו וירדו. אנחנו בונים חברה לטווח רחוק, ונפעל לפי התוכנית העסקית".
למרות הגבלות רגולטוריות, יכולתם להציע חבילה שכוללת גם שירותי טלוויזיה וטלפוניה קווית יחד עם HOT, או אפילו להיעזר בתוכן של HOT, ובכל זאת יצאתם עם חבילת סלולר בלבד.
"החלטנו להשיק את פעילות הסלולר, אנחנו ממוקדים בזה, עם הצעות ברורות ושקופות לצרכן הסלולרי, וזה מה שאנחנו חושבים שצריך לעשות בשלב הזה. אנחנו חושבים שמה שנכון להביא לשוק הסלולר הוא את המיקוד בצרכים של צרכני הסלולר, ולכן לא עשינו מעבר לזה".
הצפי היה להשקה מוקדמת יותר - מדוע התעכבתם?
"אמנם לקח לנו מעט יותר זמן משתוכנן, אבל צריך לזכור שאנחנו מקימים פה רשת אמיתית, בשונה ממפעילים אחרים. ברשת שכזו המערכות ההנדסיות והמחשוביות משיקות לליבת הרשת וכולן חדשות, לוקח זמן להקים וגם לבחון אותה. אנחנו בוחנים אותה כבר כמה חודשים, ועולים לאוויר רק כשאנחנו בטוחים שאפשר לעלות לאוויר".
ניתן כיום טכנולוגית להציע שירותי ווקי טוקי על גבי רשתות הדור השלישי - תציעו שירות שכזה? אתם חוששים שהמתחרות ינסו לעקוף אתכן בהיבט הזה?
"אנחנו מסתכלים על זה, אבל זה לא לטווח הקרוב. פעילות בשתי רשתות היא הדרך לפעול כרגע, ועד היום, למרות אותם נסיונות בארה"ב, אין עדיין תחליף אמיתי לווקי טוקי ברשת ה-iDEN שאנחנו מפעילים. נמשיך להפעיל את ה-IDEN בטווח הנראה לעין, זו רשת חשובה שמשרתת לקוחות שדורשים משהו מסויים, ולא יכולים לקבל אותו ברשתות אחרות".
סביר להניח שחברות הסלולר הגדולות לא ישבו בשקט, אתם נערכים למתקפת נגד?
"אני חושב שכל השוק עובר תהליך של שינוי תפיסה - הפרדה מוחלטת בין השירות למכשירים, שקיפות, חבילות ללא הגבלה - זה מה שיוביל את השוק. אני מניח שתהיה התכנסות של כל החברות לעולמות הללו".