בלעדי ל"כלכליסט": המשטרה מעוניינת להחליף את ניידות הסיור בג'יפונים חדישים
במכרז שפרסמה המשטרה לרכישת 300 ג'יפונים נכתב כי על הרכב הזוכה לזנק מ־0 ל־100 קמ"ש בתוך פחות מ־12 שניות. מחיר ג'יפון עירוני כדוגמת טויוטה ראב 4 גבוה בעשרות אלפי שקלים ממחיר המכוניות שמשמשות כיום כניידת הסיור
משטרת ישראל משתמשת במשך עשרות שנים במכוניות משפחתיות כדוגמת סקודה אוקטביה וטויוטה קורולה, כניידות סיור, אך כעת במשטרה החליטו להשתדרג ולעבור להשתמש בג'יפונים עירוניים. לידי "כלכליסט" הגיע מכרז חדש שפרסמה המשטרה לרכישתם של 300 רכבי סיור רב־תכליתיים, המיועדים להחליף את
המשטרה מגדירה במכרז כי רכבי הסיור החדשים חייבים להיות מצוידים במערכת הנעה ארבע על ארבע קבועה ובמרכב אחוד כמו של מכונית פרטית. הרכבים היחידים שעונים על תנאים אלה הם ג'יפונים עירוניים, כדוגמת סובארו פורסטר, קיה ספורטאז' ויונדאי סנטה פה. בג'יפונים אלו מותקנת מערכת הנעה ארבע על ארבע קבועה, שאינה דורשת הפעלה באמצעות כפתור או ידית.
למרות הפופולריות הרבה שלה זכו הג'יפונים בשנים האחרונות בקרב הנהג הישראלי, נמנעה המשטרה עד כה מרכישתם. בשוק הרכב הישראלי קיימים כיום כמה ג'יפונים העומדים בדרישותיה של משטרת ישראל, אך בעוד שמחירה של טויוטה קורולה, שהנה דגם ניידת נפוץ במשטרה, מתחיל ב־123,500 שקל, מחירו של ג'יפון מדגם טויוטה ראב 4 העונה על תנאי המפרט מתחיל ב־186 אלף שקל.
צי הרכב של משטרת ישראל מונה כ־4,500 מכוניות, וחלק ניכר ממנו הן ניידות סיור מדגמים משפחתיים. המשטרה מחזיקה גם ברכבי שטח וברכבים מסחריים, כמו לנד רובר דיפנדר וטויוטה לנד קרוזר, המשמשים למשימות סיור בשטח קשה, אך המכרז הנוכחי אינו מתייחס אליהם. הצי המשטרתי כולל גם מכוניות היברידיות מדגמי טויוטה פריוס, ש־60 מהן הוכנסו לאחרונה לשירות אך אינן משמשות בתפקידי סיור.
המשטרה מפרטת במכרז רשימה של דרישות מהרכב הזוכה. כך לדוגמה, חייב הרכב הזוכה להיות מצויד במרווח גחון של 19 ס"מ, שיאפשר לו לנוע בדרכי עפר. הספק המנוע של הרכב הזוכה, אם מדובר במנוע בנזין ואם מדובר במנוע דיזל, חייב להיות מעל 150 כוחות סוס. הרכב הזוכה צריך גם לזנק מ־0 ל־100 קמ"ש בתוך פחות מ־12 שניות. בנוסף דורשת המשטרה כי המושב האחורי של הרכב יצופה בחומר הניתן לניקוי ויופרד על ידי רשת מיוחדת. מהמשטרה לא התקבלה תגובה לידיעה עד לפרסום הידיעה.