הום סלולר עולה לאוויר: 19 אג׳ לדקת שיחה, ללא חבילות
דמי השימוש גבוהים יותר מרמי לוי, אך עלויות דקת השיחה והגלישה נמוכות יותר. החברה מקווה לגייס לפחות 200 אלף לקוחות ב-4 שנים
המפעיל הווירטואלי השני מתחיל היום (א׳) את פעילותו: הום סלולר, מבית הום סנטר של קבוצת פישמן, תחל היום למכור שירותי סלולר. החברה מתכוונת לפנות בעיקר לשני קהלים, שהוגדרו בידי יו"ר הום סנטר, אהרון מידן: לקוחות שנכוו מחברות הסלולר, ולקוחות שאינם מרבים בשיחות ובעיקר בגלישה. ״אנחנו מאמינים שבסופו של דבר נוכל להגיע ל-800 אלף עד מיליון לקוחות בעוד כמה שנים, כאשר הצפי המינימלי שלי הוא לכ-200 אלף לקוחות בתוך 4 שנים״, אמר מידן.
הום סלולר תציע התקשרות על בסיס תשלום לפי צריכה, כאשר לקוחות במנוי מתחדש (פוסט-פייד) אך ללא התחייבות ישלמו דמי שימוש חודשי בסך 17.90 שקל, 19 אגורות לכל דקה, 15 אגורות לכל SMS ו-12 אגורות לכל מגה-בייט גלישה. לקוחות פריפייד לא ישלמו כמובן דמי שימוש חודשי, אך מחיר הדקה וה-SMS יעמוד על 39 אגורות, ועבור מגה-בייט גלישה ישלמו 50 אגורות.
לחברה אין עדיין שירותי נדידה לחו"ל, אך לדבריה בזמן הקרוב תציע גם אפשרות זו. להום סלולר הסכם אירוח עם סלקום, וכך יוכלו להתחבר אליה לקוחות המחזיקים במכשיר דור שני או דור שלישי, בניגוד להתחברות לרמי לוי, שכנגזר מהתארחות על רשת פלאפון ניתן להתחבר אליו עם מכשירי דור שלישי בלבד. חברת פורום הקימה עבור הום סלולר את התשתית הנדרשת להפעלת השירות הסלולרי, ולפיכך החברה נסמכת על רשת סלקום בצורה פחותה יותר מהסתמכות לו היתה נמנעת מהקמת תשתית שכזו.
״אנחנו מאמינים שלקוחות רבים אינם זקוקים לחבילות הדקות והגלישה שמוכרות חברות הסלולר, וכיום למעשה משלמים בגינם סכומים גבוהים יותר ביחס לצריכה בפועל״, הסביר מנכ"ל הום סלולר, אודי מארצי, את שיטת התמחור של החברה. להערכת ראשיה, לקוחות שישתמשו בשירותיה לשיחות בלבד, יוכלו להסתפק בחשבונית חודשית של כ-60 שקל, ולקוחות שיצטרכו גם גלישה סלולרית ישלמו כ-90 שקל.
החברה אמנם מציעה מחיר נמוך באגורה לדקת שיחה לעומת רמי לוי, אך שלושה שקלים יותר בדמי השימוש החודשיים, כך שמעבר מרמי לוי להום סלולר יהיה אטרקטיבי ללקוחות המשוחחים מעל ל-300 דקות בחודש (ללא התחשבות בתשלום עבור הגלישה הסלולרית, שגם היא זולה יותר לכל יחידה בהום סלולר, ועשויה להפוך את ההצעה הכוללת לאטרקטיבית יותר לעומת המתחרה).
הום סלולר תציע גם מכירת מכשירים, בהתבסס על הפעילות הקיימת של hMobile, רשת המכשירים והאביזרים הסלולריים שב-17 סניפי הום סנטר ו-27 נקודות נוספות. 3,000 הלקוחות הראשונים לשירותי הסלולר אף יקבלו מכשיר נוקיה 100 תמורת שקל אחד בלבד (אך יתחייבו להישאר מנויים במשך 4 חודשים, או לשלם 99 שקלים אם יעזבו קודם לכן).
לדברי מידן, פעילות מכירת המכשירים הניבה בשנת 2011 רווח של 2 מיליון שקל, ומכרה כ-40 אלף מכשירים, ובכך מצויה במקום הרביעי בקרב גורמים המוכרים מכשירי סלולר בישראל ( שלוש חברות הסלולר הגדולות, סלקום, פרטנר ופלאפון תופסות כמובן את המקומות הראשונים). החברה שיווקה בעבר את שירותי פלאפון.