$
בארץ

בסוף 2017 תוכלו לעקוף את יקנעם בכביש המהיר

ועדת המכרזים פרסמה היום את מכרזי הארכת כביש חוצה ישראל צפונה. מדובר בקטעים 3 ו-7 שיחברו את יקנעם לצומת סומך

ליאור גוטמן 21:2004.04.12

ועדת המכרזים הבין משרדית פרסמה היום (ד') את זוג מכרזי הארכת כביש חוצה ישראל (כביש 6) צפונה. מדובר בקטעים 3 ו-7 שיחברו את יקנעם לצומת סומך. בדומה למקטעים אחרים של הכביש גם הפעם המדינה תעניק את זכות הבנייה, האחזקה והתפעול של החלקים החדשים לתקופה של 34 שנה.

 

הפרויקט
כולל שני קטעים: קטע 7, שיחבר בין פאתי יוקנעם עד למחלף תל קשיש, ואורכו 6 ק"מ. קטע 3 יחבר בין מחלף תל קשיש למחלף סומך, ואורכו כ-14 ק"מ. במשרד האוצר טוענים שמדובר באחד מפרויקטי התשתית הגדולים המבוצעים כיום, כיוון שהוא יכלול כריית מנהרות באורך כולל של כ- 5 ק"מ וכן שישה מחלפים אשר יחברו את כביש 6 למערך הכבישים האזוריים והמקומיים.

  

ששת הקבוצות שניגשו למכרז פורסמו כבר בתחילת השנה, והן כוללות את אפריקה ישראל ושיכון ובינוי; אלקטרה יחד עם האחים עזריה; שפיר הנדסה; אשטרום; קבוצת משקיעים הודית וקבוצת גופים מוסדיים אותם מוביל החשב הכללי לשעבר ירון זליכה. תעריפי הנסיעה, שנקבעו בועדת הכלכלה לאחרונה, יהיו 3.2 שקל לשעות השפל (9 בערב ועד 7 וחצי בבוקר) ו-5.6 שקל למקטע בשעות השיא.

  

הצעות המתמודדים יוגשו עד אמצע ינואר 2013 כאשר הכרזת הזכייה תתבצע עד סוף הרבעון הראשון של אותה שנה, שלאחריה יוענקו 12 חודשים להשגת המימון הדרוש (סגירה פיננסית). משך הקמת הפרויקט נאמד ב3.5 שנים.

  

בוועדת המכרזים חברים נציגי משרד האוצר, משרד התחבורה, משרד התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, והרשות הממונה על יישום הפרויקט - חברת כביש חוצה ישראל. החשבת הכללית, מיכל עבאדי- בויאנג'ו, בירכה על פרסום המכרז, ואמרה ש"הרחבת כביש חוצה ישראל לצפון הארץ, מביא לידי ביטוי את מדיניות הממשלה - הן בתחום פיתוח תשתיות המדינה, והן בתחום חיזוק הגליל והפריפריה בכלל. מדובר בדוגמה נוספת למקום בו שיתוף הפעולה בין המגזר הציבורי לפרטי בביצוע פרויקטי תשתית, יכול להשיא ערך לציבור, וזאת בדומה למכרזים בתחומי התפלת מי-ים, האנרגיה, הבינוי ועוד".

 

 

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x