סלון עם נפח אחסון עצום
גרסת הסטיישן של הפיז'ו 508 איכותית ומאובזרת היטב, אך המנוע מעט רועש והמחיר גבוה יחסית
פיז'ו 508 SW
מנוע: בנזין, נפח 1,598 סמ"ק, הספק מרבי 156 כ"ס, מומנט מרבי 24.4 קג"מ
ביצועים: מהירות מרבית 197 קמ"ש, זינוק ל־100 קמ"ש ב־9.5 שניות
צריכת דלק: נתוני יצרן - 14.2 ק"מ לליטר, נתוני מבחן - 10.3 ק"מ לליטר
בטיחות: 6 כריות אוויר, 5 כוכבים במבחן ריסוק פומבי
קבוצת זיהום: 6
מחיר: 193 אלף שקל
לפיז'ו 508 יש גרסת סטיישן שנקראת SW. מדובר בנצר הטרי ביותר למשפחה ענפה של דגמי סטיישן של פיז'ו, כגון ה־505 הענקית שיכלה לשאת בנוחות משפחה בת שש נפשות. בחלקה הקדמי, מדובר כמובן באותה מכונית, כלומר תא הנוסעים של ה־SW הוא אחד האיכותיים ביותר בקטגוריה. אך מאחור התווסף אזור העמסה ענק - 1,817 ליטר של מטען לעומת 473 ליטר בדגם הסדאן הרגיל. רוצים להכניס אופניים? כאן אין צורך לקפל את הגלגלים, רק את המושב האחורי. התוספת עצמה נאה ומצליחה לא להפריע יותר מדי למראה הכללי של המכונית.
לפי נתוני היצרן, נדרשות ל־SW 9.5 שניות להאיץ מ־0 ל־100 קמ"ש, לא הרבה יותר מ־9.2 השניות ב־508 הרגילה. משום מה, בפועל, ה־SW מרגישה אטית יותר באופן משמעותי מן הדגם הרגיל, שמצויד אף הוא במנוע טורבו בנפח 1.6 ליטרים. אין מדובר כאן במכונית חלשה, אך ללא ספק, תוספת של כמה כוחות סוס על פני הדגם הרגיל היתה עושה פלאים. נוסף על כך, המנוע עצמו אינו החלק ביותר בקטגוריה זו. בעצירה וגם בתאוצה הוא רועש מעט. על איכות הנסיעה אין מה להרחיב - בפיז'ו יודעים היטב כיצד לבנות מכוניות נוחות, וה־508 SW אינה יוצאת דופן.
לסיכום: פיז'ו 508 SW היא מכונית סטיישן ראויה, שמצליחה לשמר את התכונות הבסיסיות של 508 הרגילה - קרי איכות נסיעה גבוהה ואבזור נדיב. עם זאת, ל־508 SW יש בעיה: בשנים האחרונות, עקב התרחבות תרבות הפנאי, הציגו יבואני רכב רבים דגמי סטיישן מקבילים ומחיריהם נמוכים ממחיר ה־508. כך, פורד מונדיאו סטיישן עולה 161 אלף שקל, וסובארו B4 סטיישן עולה 180 אלף שקל. לפיז'ו, שעולה לא פחות מ־193 אלף שקל, צפויה תחרות לא קלה.