$
בארץ

השביתה ברכבת נדחתה ביומיים: תתחיל ביום רביעי

הסיבה: ביום שלישי בערב תתקיים פגישה בין יו"ר ההסתדרות לשר התחבורה. קיום השביתה מותנה אפוא בתוצאות הפגישה. עיקר המחלוקת בין העובדים למשרד התחבורה היא מציאת פתרון לכוונת המדינה להוציא למיקור חוץ את תחזוקת הקרונות החדשים שנקלטו לאחרונה מתוצרת בומברדייה הקנדית

ליאור גוטמן 10:5330.12.11

השביתה ברכבת נדחתה ביומיים ותתחיל ביום רביעי (ולא ביום שני כפי שתוכנן בתחילה), זאת בעקבות פגישה שנקבעה ליום שלישי בשעה 18:00 בין יו"ר ההסתדרות עופר עיני לבין שר התחבורה ישראל כץ. יו"ר ועד העובדים גילה אדרעי ביקשה מציבור עובדי הרכבת להתאזר בעוד מעט איפוק כדי לאפשר לפגישה

להצליח. קיום השביתה מותנה אפוא בתוצאות הפגישה.

 

עובדי ועד הרכבת שהחליטו לשוב ולשבש את תנועת הרכבות החליטו על שביתה לסירוגין יום כן ויום לא. לדברי ועד עובדי הרכבת, "ההחלטה לקיים את השביתה לסירוגין נועדה להפחית את הפגיעה בנוסעים. השביתה לא תתקיים ביום ראשון וחמישי על-מנת להפחית את הפגיעה בחיילים ונוסעים אחרים בסוף השבוע ובתחילתו".

 

לדברי ועד העובדים ברכבת, בשבועות האחרונים מנהל יו"ר ההסתדרות עופר עיני מו"מ על תנאי עבודתם אך המו"מ נכשל. עיקר המחלוקת היא מציאת פתרון לכוונת המדינה להוציא למיקור חוץ את תחזוקת הקרונות החדשים שנקלטו לאחרונה מתוצרת בומברדייה הקנדית.

 

כזכור, האיום בשביתה פורסם גם לפני כחודש, אולם נמנע ברגע האחרון בשל העלאת דרגי המו"מ בין הצדדים. לטענת עובדי הרכבת, המהלך הזה לא צלח והוליד את האיום בשביתה הנוכחי. לטענת ההסתדרות וועד העובדים, הוצאת תחזוקת הקרונות למיקור חוץ משמעה הכנסת עובדי קבלן - צעד לו מתנגדת ההסתדרות בכל תוקף. יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי, חידד את הדברים ואמר ש"מסתבר שגם בדרג הגבוה לא מוכנה ההנהלה לקבל שום הצעה שהיצענו והיא נחושה להכניס עובדי קבלן. הצענו לממש את כל היעדים לגבי עמידה ביעדים ותפוקות, הצענו לבחון את העמידה במטלות אלו לאחר תקופה שתיקבע. הדבר היחיד שביקשנו לא להביא עובדי קבלן. לצערנו הרב, משרד האוצר ויו"ר הדריקטוריון מתנגדים".

 

יו"ר ועד העובדים, גילה אדרעי, הוסיפה שניהול המו"מ בינה לבין ההנהלה נועד להגיע להבנה. "לא ניתן שדור העתיד של הרכבת יהיה במעמד נחות בהעסקה קבלנית. עשינו הכל כדי להפחית את הפגיעה בציבור הנוסעים. אני מקווה שהיום הציבור מבין יותר שעניין עובדי הקבלן הוא עקרוני", אמרה.

 

מרכבת ישראל נמסר אתמול בתגובה כי "חברת רכבת ישראל זקוקה לשינוי והיא מקדמת שינויים מבניים הכרחיים על מנת שתוכל לעמוד ביעדיה העתידיים ובצמיחה האדירה הצפויה לה ולשפר את השירות לנוסעים. כפי שהדגשנו בעבר, אין כל תוכנית להפרטה, לא תהיה כל פגיעה בעובדי הרכבת הקיימים - לא בשכרם ולא במקום עבודתם - נהפוך הוא. השינויים נועדו לחזק את החברה וליצור תשתית מתאימה להרחבת פעילותה של הרכבת, ולצורך כך ממשיכה החברה כל העת לקלוט עובדים נוספים על מנת לעמוד במשימות אלו".

 

עוד הסבירו ברכבת שאין כוונה לקלוט "דור עתיד בהעסקה קבלנית" כפי שמתארת יו"ר ועד העובדים, והיא תמשיך ותקלוט עובדים תחת ההסכם הקיבוצי. "צר לנו כי יו"ר הוועד ממשיכה להיות עסוקה בפלגנות, תוך הטעיית העובדים והציבור הרחב ותוך שימוש במונחים שאינם רלוונטיים למציאות, במקום לנהל מו"מ ענייני ולהביא לפתרון המחלוקות הקיימות ושיפור שירותי הרכבת לטובת הציבור בישראל. אנו מקווים כי יו"ר הוועד תבחר בדרך של מו"מ ולא בפגיעה בציבור הנוסעים", מסכמים ברכבת.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x