$
תיירות

שר התחבורה הגיש הצעה לממשלה להקים נמל תעופה משלים לנתב"ג בנבטים

ראש עיריית ב"ש, רוביק דנילוביץ': "זו יכולה להיות שעתה הגדולה של מערכת הביטחון שתסתכל מעבר לשיקולים הצרים שלה, על פיתוח הנגב"

יסמין גיל 18:1826.12.11

שר התחבורה ישראל כץ, הגיש היום (ב') הצעת החלטה לממשלה הקובעת כי נמל התעופה המשלים לנתב"ג יוקם בנבטים שבנגב. ממשרד התחבורה נמסר כי הנושא יובא להכרעת הממשלה בימים הקרובים. בכך אימץ השר את המלצות צוות ההיגוי הבין-משרדי שמינה וכלל, בין היתר, נציגים ממשרדי התחבורה, הביטחון,

הפנים והגנת הסביבה.

 

מדובר בנמל תעופה שאליו ינותבו טיסות, בעיקר שכר, כאשר נתב"ג יגיע לשיא יכולת הקיבולת שלו של 16 מיליון נוסעים בינלאומיים בשנה. 2011 צפויה להסתיים עם 12.1 מיליון נוסעים. המטרה לבנות טרמינל אזרחי בבסיס חיל האוויר בנבטים ולהשתמש במסלול הקיים.

 

בהודעת משרד התחבורה נמסר כי: "השר כץ ציין בפנייתו לממשלה כי נוכח היעדר הסכמה של נציגי משרדי הממשלה הנוגעים בדבר על מיקומו של שדה התעופה המשלים לנתב"ג, ובהתאם לקביעת הממשלה לפיה הקמת שדה תעופה משלים היא צורך לאומי - הוא מבקש להביא את הנושא להכרעת הממשלה".

 

עוד נמסר כי הצוות הבין-משרדי בחן מספר חלופות למיקום הנמל המשלים ובהן מגידו או אי בים בין תל אביב לנתניה. תושבי עמק יזרעאל מנהלים בשנים האחרונות מאבק נגד הקמת הנמל המשלים במגידו, בעוד שראשי רשויות בדרום הקימו מטה מאבק בעד הקמת הנמל בנבטים. גם המשנה לראש הממשלה והשר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום, מקדם את נושא הקמת הנמל בנגב.

 

"יש תמיכה גורפת של רוב השרים המרכזיים", אמר היום (ב') ל"כלכליסט" ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ'. "קראתי ואני קורא שוב לראש הממשלה ובמיוחד לשר הביטחון: זו יכולה להיות שעתה הגדולה של מערכת הביטחון שתסתכל מעבר לשיקולים הצרים שלה, על פיתוח הנגב. במשך שנים המדינה אומרת שצריך להשקיע בנגב, על פי חזונו של דוד בן גוריון, אבל בפועל יש הבדל בין הרצון לבין המעשים בשטח. שדה תעופה בינלאומי משני ישנה לחלוטין את מבנה הנגב: הגדלת התעסוקה, תיירות, שיפור התשתיות. הנגב הופך להיות מרכז הארץ. אני מעריך את חיל האוויר ואת מערכת הביטחון, אבל מי שמקבל החלטות זה הדרג המדיני. פה דרושה החלטה פיקודית מנהיגותית לגבי מדינת ישראל".

 

אתה מאמין שזה באמת יקרה בשנים הקרובות?

"אני מאמין שזה יקרה משני טעמים. נבטים הוא שדה תעופה קיים, הוא תוכנן מראש להיות גם צבאי וגם אזרחי. בנוסף, אם יחליטו על מגידו, זה אומר לקבור את ההחלטה להקים שדה נוסף כי הארגונים הירוקים והתושבים באזור לא יתנו לזה לקרות. לכן נבטים קיים ונגיש ובסכום לא גבוה יכול להיות זמין בחמש השנים הקרובות".

 

פורום ראשי הרשויות למען הקמת נמל תעופה בנבטים מסר בתגובה: "אנו מברכים על תמיכתו של שר התחבורה ישראל כץ בהקמת שדה תעופה בנבטים שבנגב. בניגוד לאלטרנטיבות אחרות, כל התנאים להקמת נמל תעופה בינלאומי אזרחי בנבטים כבר קיימים, ובכללם התשתית התכנונית, התעופתית והתחבורתית. זאת, בנוסף לרצון העז של תושבי הנגב, הנושאים מבטם אל ממשלת ישראל בתקווה שתיישם הלכה למעשה את חזון פיתוח האזור. אנו מקווים שתמיכה זו תזכה לרוח גבית על ידי יתר חברי הממשלה, לטובת קבלת החלטה הגיונית ושקולה בדבר מיקום שדה התעופה המתבקש".

 

בהודעת משרד התחבורה צוין כי מדובר ב"בשורה טובה לתושבי הדרום". כעת נותר לראות האם ההחלטה תעבור בממשלה ובעיקר כמה שנים יחלפו עד שיוקם הנמל המשלים בנבטים או במקום אחר. וגם: מתי יוכל השר שלום להגשים את חזונו, עליו דיבר פעמים רבות בעבר, לשמוע בנמלי התעופה בחו"ל את הכריזה: "'הנוסעים האחרונים לטיסה לבאר שבע'".  

 

המשנה לראש המשלה השר סילבן שלום, מסר בתגובה: "ההחלטה נכונה ומתבקשת, אסטרטגית ותהיה בעלת השלכות משמעותיות על כלכלת הנגב ועתידו. אני שמח שהמאבק שהובלנו עם ראשי רשויות מקומיות וגופים רלוונטיים נוספים, נשא פרי. שדה התעופה בנבטים ייצר אלפי מקומות תעסוקה וישים את הנגב על המפה העולמית .אני מקווה כי השכל הישר ינצח והתמיכה על הקמת שדה תעופה שני בנבטים תהיה גורפת".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x