ועד עובדי הרכבת מאיים בשיבושים כבר בשישי הקרוב
הנימוק: הוועד טוען שהנהלת הרכבת מקדמת חתימת חוזה למתן שירותי תחזוקה חוץ-רכבתיים עם ספקית הקרונות הקנדית בומברדייה. אתמול אושר יוגב לתפקיד יו"ר החברה
ועד עובדי רכבת ישראל פוצץ היום (ד') את המו"מ שמתקיים בינו לבין הנהלת רכבת ישראל בכל הקשור לחתימת חוזה למתן שירותי מיקור חוץ לתחזוקת הרכבות. נכון לעכשיו מאיים ועד עובדי הרכבת להתחיל בשורת שיבושים בעבודת הרכבת מיום שישי הקרוב.
העיצומים יתקיימו לכאורה בחטיבות
יו"ר ועד עובדי הרכבת גילה אדרעי סיפרה בשיחה עם "כלכליסט" שבפני הנהלת הרכבת הונחה הצעה לגייס כוח אדם למחלקת התחזוקה בהיקף של כ-50 איש, קרוב ל-80% ממצבת כוח האדם החדשה שאושרה בעבר מבלי שהצעד ייושם בפועל. אחרי הקליטה תתחזק רכבת ישראל את קרונותיה בעצמה למשך 36 חודש, שלאחריהן יבחנו יכולת ורמת התחזוקה של הקרונות והקטרים. במידה ואלו יתגלו כחסרים אזי וועד עובדי הרכבת יסכים למיקור חוץ של הקרונות. "הנהלת הרכבת דחתה את ההצעה על הסף, למרות שגורמים באוצר לא פסלו אותה על הסף", טוענת גילה.
גורם בכיר שמקורב למו"מ מסביר שעל רקע האיום בהשבתה עומדת תדהמת ראשי הוועד מחשיפת "כלכלסיט" הבוקר, לפיה דרכו של אורי יוגב לתפקיד יו"ר הקבוע של דירקטוריון הרכבת נסללה, סאת לאור קביעת היועמ"ש שלא נמצא פסלו בהנהגותו של יוגב בכל האמור לרכש הקרונות. כזכור, וועד העובדים האשים את יוגב כאילו השפיע על בחירת הקרונות מבומברדייה הקנדית בגלל היכרות מוקדמת שהייתה לו לכאורה עם מנכ"ל החברה בישראל יוסף דסקל.
ראש איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי אישר את הדברים ומסר שהנהלת הרכבת לא מעמידה בפני העובדים כל ברירה. "הודיעו לנו שהם מתכוונים לחתום על מיקור חוץ בתוך כשבועיים, מצב שלא משאיר בידינו ברירה. השביתות יחלו בקרוב וייתכן שנצטרך לגשת לבית הדין לעבודה", אמר. לדבריו, בניגוד לפעם הקודמת הפעם, אז פרצה שביתה בלי הודעה מוקדמת, הפעם תינתן לציבור הנוסעים הודעה מסודרת מראש מתי והיכן יתקיימו העיצומים.