בלעדי ל"כלכליסט": מנכ"ל סלקום עמוס שפירא פורש לאחר שש שנים
המועמד להחלפת שפירא הוא ניר שטרן, מנכ"ל נטוויז'ן. שפירא עוזב את סלקום בשנה שבה היא נערכת להתמודדות עם לחצי הרגולציה וכניסת המפעילים הווירטואליים, כשברקע ירידת רווחים
עמוס שפירא צפוי לפרוש בימים הקרובים מניהול חברת סלקום. ל"כלכליסט" נודע כי מי שמועמד להחליפו הוא ניר שטרן, מנכ"ל נטוויז'ן. המהלך צפוי להתבצע בימים הקרובים, כך נודע ל"כלכליסט".
שפירא הודיע לבעל השליטה בקבוצת אי.די.בי, נוחי דנקנר, על רצונו לפרוש לאחר שש שנים אינטנסיביות
שטרן מונה לתפקיד מנכ"ל נטוויז'ן במרץ 2010. קודם לכן כיהן כמשנה למנכ"ל פלאפון, והיה שותף למהלכים המרכזיים בחברה, ובהם השקת רשת הדור השלישי החדשה. לפני שהצטרף לפלאפון שימש שטרן כסמנכ"ל השיווק והמכירות של ברק, לפני איחודה עם נטוויז'ן. לאחרונה הוביל שטרן עם שפירא את המיזוג בין סלקום לנטוויז'ן.
שפירא, אב לשלושה וסב לשישה, ייזכר כמי שהפך את סלקום ממספר 2 למספר 1 בשוק הסלולאר. הוא החל את דרכו העסקית כאיש מכירות בסנו. במשך 27 שנה עבד בחוגלה, היה סמנכ"ל השיווק והמכירות של החברה וכיהן במשך 11 שנה כמנכ"ל שלה. בתקופתו החברה ביססה את ההובלה של חוגלה עם מותגים כמו קלינקס, האגיס, לילי. זכה בפרסים על מהלכים שיווקים בעיקרם מהלך ההשקה של האגיס והפיכתו למותג החיתולים המוביל בשוק הישראלי. ב־2002 עבר לנהל את אל על, שאותה העביר מהפסד לרווח. עם רכישת החברה על יד משפחת בורוביץ', עזב את אל על והצטרף לאי.די.בי, עוד לפני שדנקנר השלים את רכישת השליטה בסלקום. ב-2005 מונה למנכ"ל סלקום. במקביל הוא מכהן כנשיא אגודת הידידים של אוניברסיטת תל אביב ויו"ר הפורום העסקי אקדמי של האוניברסיטה . בתקופתו גדל המועדון העסקי האקדמי מ-40 חברות ל-170 חברות. הוביל בשנה האחרונה את יוזמת המעסיקים למיצוי ההון האנושי.
סלקום היא חברת הסלולר הגדולה בישראל, המשרתת יותר מ־3 מיליון לקוחות. בשנים האחרונות החלה החברה לפעול בתחום שיחות הטלפון הפנים־ארציות באמצעות פריסת תשתית עצמאית והסתמכות על תשתית בזק.
נטוויז'ן מספקת שירותי קישוריות אינטרנט (ISP), שיחות בינלאומיות, שיחות פנים־ארציות ושירותי תקשורת לעסקים.
לכתבה באנגלית לחץ כאן