כך חושף משרד התחבורה את סוכני היבוא האישי
לפי מספר פניות למערכת "כלכליסט", כדי לגלות סוכנים המייבאים לצורך מסחר ולא לצורך אישי נוהג המשרד להתקשר לאנשים אשר יבאו רכבים ולבקש מהם בתואנת שווא את פרטי הסוכן אשר סייע להם לייבא את הרכב
פעילותם של סוכני היבוא האישי, אשר יבאו ארצה בשנים האחרונות אלפי מכוניות מארה"ב ומאירופה, עלולה להיתקל במחסום לאחר שבשבועות האחרונים החל משרד התחבורה לחקור לקוחות אשר יבאו ארצה רכבים ביבוא אישי.
על פי מספר פניות למערכת "כלכליסט", שיטת הפעולה של משרד התחבורה כוללת
סיפור דומה סיפר י', שייבא ארצה מכונית BMW משומשת. "לפני כמה ימים קיבלתי בשעות הערב טלפון ממשרד התחבורה בו בישרו לי על חוסר התאמה בנתוני השלדה של המכונית שביקשתי וביקשו ממני את פרטי מתווך היבוא האישי על מנת להסדיר את הדבר. לאחר כמה ימים כבר הגיע זימון לשימוע", סיפר.
ממשרד התחבורה לא התקבלה עד כה תגובה לידיעה.
לדברי גורמים הפעילים בענף היבוא האישי, לאחרונה אף נדרשה סוכנות יבוא אישי גדולה הפעילה ברחוב המסגר שבתל אביב להחזיר לחו"ל שתי מכוניות BMW שהביאה ביבוא אישי לצורך מסחר.
הסיבה העיקרית למאמצי משרד התחבורה למגר את סוכני היבוא האישי היא פניית איגוד יבואני הרכב לאחרונה לבג"ץ בדרישה לאכוף את חוקי מדינת ישראל הקובעים כי יבוא של מכונית יעשה לצורך אישי בלבד של בעל הרכב ולא לצורך מסחר.