מבחן "כלכליסט": קיה סול - נשמה פרועה וקופצנית
מעצב הבית של אאודי, פטר שרייר, הובא לקיה כדי לעשות בלגן. את התוצאות רואים בקיה סול, אחת המכוניות המלהיבות בקטגוריית המיניוואנים
שימו עליהן עין, על המכוניות המיוחדות שיגיעו השנה לישראל. לא מדובר כאן במכוניות ספורט עתירות כוחות סוס או במכוניות יוקרה, אלא בזן חדש של מכוניות משפחתיות - מיניוואנים קטנים שבנויים לגובה במקום לאורך, וגדושים בשכלולים ובפתרונות אחסון. דוגמאות לא חסר: טויוטה וורסו S, אופל מריבה וגם קיה סול.
ספוילר: קיה סול אינה קיה רגילה. זו לא ריו אפרורית ולא פורטה ליסינג. בקיה הפסיקו לייצר מכוניות משפחתיות משעממות לאחר שפטר שרייר, לשעבר מעצב הבית של אאודי, הובא לחברה הקוריאנית כדי לעשות בלגן. לכן לסול יש חישוקי גלגלים ענקיים, בקוטר 18 אינץ', אם רק תרצו להזמין. יש לה מערכת סטריאו מפוצצת ויש לה נוכחות, במיוחד בצבע אדום.
אז יופי, הבנו, קיה סול מיוחדת מבחוץ. כל הכבוד לשרייר. אבל הנה נפתחת הדלת הגבוהה, היכונו לפיהוק. אז זהו, שלא. קיה סול מיוחדת גם מבפנים: הפלסטיקה איכותית, תנוחת הישיבה טובה, לנוסעים יש שפע של מקום לראש. נחמד, אבל לא הכל מושלם. בזמן שאנשי קיה התאמצו מאוד לייצר מכונית מיוחדת, הם שכחו כמה פרטים חשובים, כמו מקום בתא המטען, סידור מושבים יותר ידידותי ותפעול נוח יותר לידית ההילוכים. בנוסף, העיצוב עשוי להיראות קצת קיצוני למי שחושב על תחליף ראוי למכונית משפחתית.
קיה סול יוצאת לנסיעה. יש לה מנוע בנפח 1.6 ליטרים ותיבת הילוכים אוטומטית. לקיה פורטה יש תיבה מצוינת בעלת שש מהירויות, לסול יש רק ארבע. חבל. למרות זאת, כל עוד הסול נוסעת במהירות לא גבוהה היא שקטה למדי, כלומר כל עוד לא מגיעים לקטע כביש משובש. אנשי קיה העניקו לסול מתלים נוקשים, אולי כדי לפנות אל לבם של נהגים ספורטיביים, אבל בישראל יש כבישים מחורבנים והסול ממש לא מצליחה להסתגל אליהם. המסקנה? עדיף לוותר על חישוקי ה־18 אינץ'.
קיה סול שבה לבסיסה. בקבוצה הזו, של המיניוואנים הקטנים, הסול היא הכי מיוחדת, הן בעיצוב והן בביצוע. אך הייחודיות באה על חשבון השימושיות, מה שעלול להרתיע לקוחות רבים.