נסללה הדרך לפרויקט חישמול הרכבת: המסילה בחיפה תכלול עמודי חשמל עיליים
בכך בוטלה החלטת הוועדה לשמירה על הסביבה החופית, שכפתה על רכבת ישראל לבצע חישמול מתחת לאדמה. עלות חישמול הרכבת נאמדת ב-8.2 מיליארד שקל
"החלטת הולחו"ף שלפיה אין לאשר את תוכנית חישמול הרכבת ביחס למקטע חיפה, דינה להתבטל, מאחר שהיא אינה מאוזנת דיה ופוגעת באופן לא מידתי בציבור הרחב ובאינטרסים ברמה הלאומית", אמרו במועצה האזורית לתכנון ובנייה, מה שמקדם את הוצאת מכרזי הרכבת לרכש קטרים חשמליים במקום קטרי דיזל עמם נעה הרכבת כיום.
פרויקט חישמול הרכבת נחשב לאחד המיזמים העיקריים של משרד התחבורה ורכבת ישראל, והוא מבוצע במסגרת פרויקט "נתיבי ישראל". עלות חישמול הרכבת
שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, ציין כי מדובר בהחלטה חשובה שתקדם רבות את מערך הרכבות בישראל. "ללא חישמול הרכבת היו נאלצים נוסעי הרכבת הבאים מצפון לחיפה ובהם הנוסעים מעכו, נהריה וכרמיאל להחליף רכבת אחת או שתיים בשל סוגי הרכבת השונים שהיו מופעלים בקו", אמר.
מנכ"ל רכבת ישראל, יצחק (חקי) הראל, הוסיף ששבירת הגבולות של 'מדינת ת"א' ופתיחת אפשרויות המגורים גם מחוץ לגוש דן טמונה ביכולת של רכבת ישראל להעביר יותר נוסעים במהירות גבוהה יותר, ולכן "אנו פועלים על מנת להסב את הרשת לרכבות חשמליות", סיכם.
הוזלה בתעריפי הנסיעה הציבורית לנוסעים קבועים
בתוך כך, מחר (ג') יוזלו תעריפי כרטיס "חופשי חודשי" ברכבת בשיעור של 11.5%, כך שעלות המנוי תחושב לפי 23 נסיעות, במקום 26 נסיעות עד כה. בנוסף תחול הוזלה נוספת של 3.2% בתעריפי הנסיעה ברכבת בקווים: באר יעקב/ראשונים-תל אביב ורחובות-תל אביב.
בתחילת אפריל יוזלו תעריפי כרטיסי "חופשי חודשי" בכל קווי האוטובוסים של התחבורה הציבורית, זאת במסגרת החלטת הממשלה, להוזיל את תעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית ב-10%. לקוחות מזדמנים וכאלו שרוכשים כרטיסיות ימשיכו לשלם את המחיר המלא, שהתייקר בינואר ב-3%.