$
מוסף כלכליסט 24.2.11

תגובות

מנהלת מגדל W: "צר לנו לגלות כי גם בפרויקט מוצלח כזה יש גורמי שוליים המוצאים לנכון לחוש תרעומת בלתי מוצדקת ובלתי עניינית לטעמנו כלפי העושים במלאכה"

נטלי גרויסמן 09:5724.02.11

מקבוצת חבס, מנהלת פרויקט YOO, נמסר:

 

"בשלוש השנים הראשונות לאכלוס הפרויקט, עד סוף 2010, התחייבה קבוצת חבס לנהל עבור הדיירים את הפרויקט, כדי להבטיח רמת ניהול גבוהה. משנת 2011 ואילך ההחלטה באשר לזהות חברת הניהול היא בידי הדיירים והם יכלו להחליף אותה בכל חברה אחרת

- ועובדה היא שבחרו בחברת הניהול של חבס.

 

לגופן של הטענות שהועלו:

 

1. מועדון הדיירים, שבו הושקע סכום חסר תקדים של יותר מ־1.5 מיליון דולר, מיועד לרווחת הדיירים בכל שעות היממה. הוחלט על ידי הדיירים עצמם שלא לאפשר הכנסת מזון ומשקאות, מחשש לפגיעה בו. חשוב להדגיש כי ישנו חלל אירוח נוסף בפרויקט העומד לרשות הדיירים, שמיועד לאירוח לרבות הכנסת מזון ומשקאות.

 

2. מתחם הספא, שאף בו הושקעו מיליוני דולרים, נועד לשרת את דיירי הפרויקט בלבד. ההחלטה בנוגע לאפשרות להכניס אליו אורחים ובנוגע לשעות הפעילות שלו התקבלה על ידי דיירי הפרויקט עצמם, והיא יכולה להשתנות בהתאם להחלטתם.

 

3. הווילונות שהותקנו בפרויקט יובאו מצרפת ומגרמניה במיוחד, כמותם ואיכותם חסרת תקדים. ההשקעה הכספית בווילונות בפרויקט אינה דומה לשום פרויקט אחר בארץ, והם מטופלים ומנוקים באופן סדיר".

 

מחברת א.ב.ח. הגליל, מנהלת מגדל W, נמסר:

 

"מגדל W הוא מגדל המגורים הגבוה בישראל, ומשתייך בגאווה לצמרת מגדלי המגורים היוקרתיים. צר לנו לגלות כי גם בפרויקט מוצלח כזה יש גורמי שוליים המוצאים לנכון לחוש תרעומת בלתי מוצדקת ובלתי עניינית לטעמנו כלפי העושים במלאכה.

 

הפרויקט אינו בתהליכי בנייה אלא מגדל חי ומאוכלס, אשר כמקובל בשכמותו מתבצעות בדירותיו באופן פרטני, על ידי הבעלים, עבודות גימור יוצאות דופן באיכותן.

 

לגופן של הטענות שהועלו:

1. מסירת הדירות במגדל החלה חודשים ספורים לאחר המועד המקורי שתוכנן על ידי שותפי הפרויקט. האיחור הוא זניח בהשוואה למציאות הרווחת בישראל.

 

2. במבנה יש מערך של חמש מעליות, המתוכנן לתת שירות אופטימלי לדיירים.

 

3. ככלל, אין במבנה בעיית אטימות. בכל מקרה פרטני שבו תתגלה בעיה בזגוגית ספציפית - מצוי הדבר כמובן באחריות הקבלן המבצע ובמסגרת תיקוני הבדק כמקובל בכל פרויקט אחר.

 

4. חברתנו תיאמה עם הקבלן המבצע מערך לקליטת תלונות דיירים ולטיפול בהן. הגם שהנושא באחריות הקבלן, אנו רואים מחובתנו לזרז אותו בכל מקרה שבו מובא לידיעתנו כי הטיפול אינו נעשה בקצב משביע רצון.

 

5. מהיום שבו אושר תקציב הביצוע לא היתה חריגה ולו הקטנה ביותר מהתקציב המאושר. בשל גידול בעלויות הבנייה בין התקופה שבה נרכשה הקרקע ועד שנסגר חוזה ביצוע בין קבוצות השותפים לבין הקבלן המבצע - אכן היו עלויות הביצוע גבוהות במידה מסוימת מההערכות הראשונות. לכל השותפים היה ברור מאז ומעולם, כפי שגם הובהר והודגש במסמכי הפרויקט, שמדובר בהערכות בלתי מחייבות בלבד.

 

6. חברתנו רואה מחובתה לעמוד על משמר האינטרסים של שותפי הפרויקט מול הקבלן המבצע. לבעלי השליטה בחברתנו דירות משלהם בפרויקט ודינם כדין כל שותף אחר. לחברה אין ייפוי כוח להצביע בשם דיירים בפרויקט, אולם יש מקרים שבהם ביקשו תושבי חוץ או שותפים שלא יכלו להשתתף באסיפה כזו או אחרת ממנהלי החברה להצביע בשמם.

 

מחברת מגדלי אלרוב לא התקבלה תגובה.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x