בעוד שבועיים: רת"א והאיחוד האירופי ייפגשו לסבב שיחות לפתיחת השמיים
זאת, לאחר למעלה מחצי שנה שבה התנהלו הצדדים בעיקר באמצעות העברת טיוטות. נושאי הליבה עדיין לא נפתרו: בעיות ה"סלוטים" באירופה ורצונה של רת"א שההסכם יפעל בהדרגה
לאחר למעלה מחצי שנה צפויים נציגי רשות התעופה האזרחית (רת"א) והאיחוד האירופי להיפגש לסבב שיחות נוסף, לקראת יצירת הסכם "שמיים פתוחים" בין הצדדים. זאת, בהמשך לשיחות שמקיימים הצדדים בשנים האחרונות בנושא זה, שעיקרו לאפשר לחברות תעופה משני הצדדים לפעול ללא הגבלות בין המדינות,
בעוד כשבועיים צפויים לצאת לבריסל נציגי רת"א, בראשות המנהל גיורא רום, ולהיפגש עם עמיתיהם באיחוד האירופי. לאחרונה קיבלה רת"א טיוטה מהאיחוד האירופי לגבי התקדמות הנושאים שעל הפרק. אחד מהנושאים הללו הוא רצונה של רת"א להגיע לנוסחה לפיה השמים ייפתחו בהדרגה, קרי, המעבר בין המצב הנוכחי שמאפשר הפעלת מספר תדירויות מוגבל לכל מדינה, לבין "שמיים פתוחים" שבהם אין הגבלה על מספר הטיסות - לא יהיה מידי עם חתימת ההסכם. זאת, כדי לאפשר לחברות התעופה הישראליות להתאים את עצמן למצב שבו ייתכן שהחברות האירופיות, הגדולות יותר, יפעילו כמות רבה של טיסות לישראל. ברת"א רוצים מעבר איטי יותר, ובאירופה, מן הסתם, מבקשים מעבר מהיר יותר.
נושא מרכזי ובעייתי נוסף הוא ה"סלוטים" (אישורי המראה והנחיתה) למובילים הישראלים בנמלי תעופה מרכזיים באירופה, בעיקר בהית'רו-לונדון ובפרנקפורט. החברות הישראליות מתקשות להגדיל את פעילותן בנמלים אלה, מעצם היותם נמלים פרטיים שבהם סלוטים נרכשים בכסף, וזאת בניגוד למצב ההפוך, שבו חברות אירופיות מקבלות יחסית בקלות סלוטים בנתב"ג. לכן קיים חשש מצד החברות הישראליות לעלייה בתחרות מצד חברות תעופה אירופיות, למשל מגרמניה ומבריטניה.
בשלב זה, בשל הנושאים המהותיים הקיימים בין הצדדים, מסרבים ברת"א לנקוב במועד אפשרי שבו ייחתם ההסכם המדובר.