רכבת ישראל נערכת לרכישת חירום של 40 קרונות בעלות של שני מיליארד שקל
הרכש החדש עשוי להחליף את מערך הקרנועים שהושבת בעקבות השריפה. זמן האספקה לא יפחת מ-15 חודש
ביום חמישי הציגה ועדת הבדיקה של רכבת ישראל
במידה שיתגלה כי ההשבתה הזמנית תהפוך לקבועה, תיפגע יכולת הרכבת לענות על הביקוש לנסיעות ותקטן יכולת הובלת המטענים ממפעלים לנמלים ובחזרה. יצוין שהרכש דורש את אישור משרדי האוצר והתחבורה בשל העובדה שתוכנית הפיתוח של רכבת ישראל, לרבות רכש של כ-80 קרונות חדשים בעלות של כ-600 מיליון יורו לצרכים שוטפים, כבר נחתם. זמן האספקה של הקרונות החדשים לא יפחת מ-15 חודש.
רכבת ישראל מפעילה כיום 340 רכבות ביממה. לנוכח הפסקת השימוש בקרונועים יופעלו באופן זמני 220 רכבות ביממה. השבתת הקרנועים תקטין את מספר מקומות הישיבה שרכבת ישראל מציעה לנוסעיה מכ-36 אלף לכ-27.5 אלף, צניחה של כ-25%. לפיכך בתקופה הקרובה צפויה רכבת ישראל למצוא עצמה במצבים בהם היא לא יכולה לענות על הביקוש. יצוין ששנת 2011 עומדת בסימן שדרוג מסילות הרכבת והרחבתן, כך שבכל מקרה הנוסעים היו צפויים להיתקל בשיבושים יזומים של קווי נסיעה במקומות שונים בארץ.
אם לא די בהשבתת מערך הרכבות, רכבת ישראל הודיעה בסוף השבוע כי במסגרת העבודות לשדרוג תחנת רמלה התחנה סגורה לתנועת נוסעים עד 22 בינואר. כתוצאה מכך לא תתאפשר נסיעה ברכבת בתחנות בערים רמלה, קריית גת, להבים-רהט, באר שבע (אוניברסיטה ומרכז), דימונה, בית שמש ותחנות ירושלים. הרכבות בקו תל אביב-בית שמש-ירושלים לא יפעלו כמו גם רכבות הנוסעים בקו תל אביב-באר שבע ובקו באר שבע-דימונה, בשני הכיוונים.