שר התחבורה הקים צוות בדיקה לשריפה ברכבת
120 איש נפצעו בשריפה. זו הפעם השלישית בשמונה השנים האחרונות שיש שריפה בדגם הקרון שעלה באש היום
שר התחבורה והבטיחות בדרכים ישראל כץ הקים צוות מיוחד שיבדוק את הסיבות שהביאו לפרוץ הדליקה היום (ג') ברכבת נוסעים סמוך לקיבוץ יקום. בראש הצוות יעמוד פרופ' שלום הקרט מהטכניון.
חברי הצוות יהיו משה יצחקי, שמשמש כראש אגף רישוי מסילתי במשרד התחבורה; יצחק שילן
הקרון שנשרף הוא מתוצרת א-דה-טראנס, חברה שנרכשה לפני מספר שנים על ידי ספקית הקטרים הנוכחית של רכבת ישראל, חברת בומברדייה הקנדית. הדגם שניזוק מכונה IC3, שייצורו בעולם הופסק לפני מספר שנים עקב המעבר לדגם חדש יותר.
גורם בענף הרכבות הסביר שבעולם קיימים כ-600 קרונות מדגם זה, כאשר 48 מהם נמצאים בישראל בשירות מערך הרכבת. האחריות שניתנה במקור לדגם זה כללה כיסוי מלא של הדגם לתקופה של שנתיים וכיסוי לחלפים לתקופה של עשר שנים. מאחר והקרונות נמצאים ברכבת ישראל מאז 1996 הם אינם מופעלים למעשה במסגרת תקופת אחריות כל שהיא.
שריפה שלישית ב-8 שנים
מהערכות ראשוניות של האירוע עולה שמדובר ככל הנראה בקצר חשמלי שהתפתח לכדי שריפה במנועי הקרון. דיווחי מד"א מתרכזים לכ-120 פצועים באירוע, שלושה בינוני והשאר פצועים קל משאיפת עשן.
למרות ששריפת קרון שמקורה בכשל חשמלי היא תקלה נדירה, גורמים בענף התחבורה מספרים שבשלוש השנים האחרונות נרשמו שלוש שריפות דומות בדגם הספציפי הזה, כאשר הבדיקה בעבר התרכזה בפן הלאומני (חשש לפיגוע), בדיקה שבסופו של דבר לא העלתה דבר.