$
בארץ

המשביר לצרכן לא יהיה מפעיל וירטואלי עצמאי

החברה חתמה על הסכם עם פלאפון לשיווק שירותי הסלולר בסניפי המשביר לצרכן, אופיס דיפו וניו פארם. הערכות: פלאפון לא תאריך את הסכם השיווק עם סופרפארם

גילעד נס 10:1728.12.10

מועדון 365, מקבוצת המשביר לצרכן, וחברת הסלולר פלאפון, הודיעו הבוקר (ג') על חתימת הסכם לפיו ישמש מועדון 365 כמשווק שירותי התקשורת הסלולרית של פלאפון, תחת מותג עצמאי שיושק בהמשך. למרות שהיתה החברה הראשונה שקיבלה רישיון מפעיל וירטואלי, העדיפה מועדון 365 להגיע להסכם שיווק

עם פלאפון ולא להפוך למפעיל סלולרי של ממש. כתוצאה מהחלטה זו תחזיר טלקום 365, שהוקמה בידי המשביר לצרכן לניהול פעילות הסלולר של הקבוצה, את רשיון המפעיל הוירטואלי שלה למשרד התקשורת.

 

בעוד מודל של מפעיל וירטואלי היה דורש ממועדון 365 להוצאות הכרוכות בניהול הפעילות הטכנולוגית מול פלאפון והוצאות שיווק למכירת המותג הסלולרי עצמו, פעילות כמשווק של פלאפון מאפשרת לחברה להסתמך על המותג של פלאפון, ולהנות מהכנסות שיגזרו מהעמלה שתגבה מפלאפון עבור מכירת שירותיה לצרכני הקצה. הפעילות המשותפת צפויה להיות מושקת ברבעון השני של השנה, והיא תכלול מכירת שירותי סלולר וגם מכשירים, כאשר לקוחות מועדון 365 יזכו בהחזרים כספיים שאותם יוכלו לנצל לרכישות בחנויות החברות במועדון. כיום מונה המועדון כמיליון לקוחות רשומים, והוא כולל יותר מ-140 נקודות מכירה בחנויות המשביר לצרכן, ניו פארם ואופיס דיפו, ותחת פעילות המועדון גם נכנסים שיתופי פעולה עם החברות סיבוס וסונול.

 

למרות שקיבלה את רשיונה כבר בחודש יוני השנה, טלקום 365 לא שילמה עדיין את דמי הרישיון שלה למשרד התקשורת, ועובדה זו זכתה לביקורת רבה מצד המשרד, שכן גם אם לא היתה עושה שימוש ברישיון היתה החברה זכאית להחזר של הכסף ששילמה. עם זאת, בחברה התלבטו במשך תקופה ארוכה באשר לכדאיות של מודל המפעיל הווירטואלי, בהתחשב בתעריפים שהציעו חברות הסלולר, שככל הנראה לא היו מאפשרים לחברה להפיק רווחים המצדיקים כניסה לתחום הסלולר.

 

מנכ"ל קבוצת המשביר לצרכן, רמי שביט, העריך כי ההסכם עם פלאפון יאפשר לחברה לחדור לקהלי הסטודנטים והשוק העסקי, וציין את תרומתו של שר התקשורת, משה כחלון, בהנהגת רפורמות צרכניות שלאחריהן יוכלו תושבי ישראל ליהנות משירותי תקשורת במחירים תחרותייים". זאת, כאמור, למרות שהחברה עצמה תפעל מול פלאפון במודל של משווק, שאותו יכולה היתה ליזום עוד לפני שהחל משרד התקשורת לכפות על חברות הסלולר לארח ברשתותיהן מפעילים וירטואליים.

 

האם שיתוף הפעולה בין פלאפון לסופרפארם יסתיים?

 

ההסכם בין פלאפון למועדון 365 נחתם לשש שנים, ולמעט אם יבוטל לאחר מכן בידי אחד הצדדים, הוא יתחדש באופן אוטומטי מדי שנה. החברות יקיימו פעילות משותפת, ובאם לאחר תקופת הזמן הקצובה בחוזה יחליטו הצדדים להפסיק את ההסכם מסיבה כלשהי, תחויב פלאפון לרכוש את חלקה של מועדון 365 בפעילות המשותפת בתנאים שנקבעו בהסכם בין החברות.

 

לחתימת ההסכם מול מועדון 365 משמעות נוספת - כיום משווקת פלאפון את שירותיה גם בסניפי רשת סופרפארם. בעבר התקיים שיתוף פעולה בין פרטנר לסופרפארם, אולם לאחר שהחליטה פרטנר לכנס את פעילויות השיווק שלה לתוך החברה וסיימה את ההסכם עם סופרפארם, מיהרה פלאפון לחבור לאחרונה. גורמים בפלאפון הביעו בעבר חוסר שביעות רצון מביצועי השיווק של נקודות המכירה בסופארם, וכעת, לאחר שפלאפון חתמה על הסכם עם קבוצה הכוללת את מתחרתה של סופרפארם, ניו פארם, סביר להניח כי ההסכם עם סופרפארם לא יתחדש.

 

את טלקום 365 ליווה בעסקה עו"ד אבי לוי ממשרד עו"ד דורון טיקוצקי עמיר. את פלאפון ליוו בעסקה סמנכ"ל החטיבה המשפטית, עו"ד יעקב דבי, ועו"ד אבינייש טסמה.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x